Oj oj oj, jag blir alltid lika imponerad när någon på det här forumet faktiskt lyssnar på nån annan. Nu är även rimmen över par för en andratext, men denna gången märks det mer att du forcerat fram rimmen genom att att skriva inte helt logiska meningar ibland. Jag ser att du här har använt dig av den mest klassiska rimformen, vilket i hiphopen är väldigt ovanligt för det är ganska begränsande. Dina rim ser ut såhär: simma / rimma / timma , vunnen / munnen Medan man i rap oftast använder sig av så kallade vokalrim/stavelserim, något som i andra sammanhang också kallas smutsiga rim. Det betyder alltså att så länge stavelserna i ordet överensstämmer med varandra, och ordet rimmar någorlunda, så är det helt okej att använda. Exempelvis hade kanske jag rimmat såhär: simma / ringar / linda / brinna, vunnen / slumpen / drucken Denna sortens rimmande lämnar ett otroligt mycket större ordurval och gör att det blir lättare att sätta rimmen i ett lättförståeligt och okrystat sammanhang. Dock räcker det inte riktigt med att orden har samma vokaler, de måste uttalas lika och inte ha för många konsonanter emellan. Ord som inte rimmar är tex: röster / döden, bomben / boken Annat du kan tänka på är att inte upprepa ord eller formuleringar. I den här texten så sitter du hemma och kollar på OS, medan två rader längre ner så sitter läsaren/den texten riktar sig till (undrar vilka det kan vara) hemma. Det framstår både som dålig fantasi och kan leda till förvirring. Allegorin på slutet som går från en metaforisk iplumsning till en metaforisk begravning över flera rader än inget annat än jättebra, även om raderna kan jobbas på. "kör om er likt klüft i nån flerkampsstafett" är till exempel inte en jättebra rad. Visst, den får fram vad den vill ha sagt, men den saknar den finess liknelserader helst ska ha.