Qruu - 32/100
Alltid samma sak De förvärrar situationen för oss som har det sämst och så droppar jag en text, med samma gamla tjat om att det saknas värme, rättvisa och medkänsla att vi springer in i väggen, är utslitna och nedstämda Men går runt med en dröm, håller huvudet högt Trots att man mår lite illa och är underligt trött Samt blir bitter över mycket som regeringen inför Skriker sin åsikt i rymden, gör det helt kompromisslöst Mitt i en tid då man lagt Finland på is Då allting har ett pris, prestige att fiffla med stil Själen är såld till både höger och vänster Order från Bryssel och ryssen, och man gör som dom säger Varje dag samma sak, jag kan lika bra pausa ett tag Träffa grabbarna och bara ta en kaffe på stan Ligga lågt ett par dar, kan inte leva med det Så jag återgår till min gamla meningslöshet I tystnad hoppar jag in i debatten Kanske pissar på allting, kanske lyfter på hatten Men att ventilera det skeva är den del utav mitt liv Så jag funderar och funderar, politik blir poesi
Tänker på mig och jag tänker på världen Världen finns i mig Jag finns i världen, hur är det Är det kärlek att älska, leva, kämpa eller enas Det finns bara en så den är allt Låt den segra
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|