fånge i din apati /ranch
lustigt hur den gröna milen kan kännas så lång att gå lustigt hur ens vardag plötsligt känns så jävla monoton enda livslågan är det man faktiskt kommer ihåg och ändå har man sommarlov…
man vaknar upp och går igenom samma procedur och ser en glimt av dåtiden i ett gammalt gosedjur man var trygg på den tiden då det låg bredvid en men nu har han offrats, gömts undan får skådespelet ett stilla lugn, man nästan hör hur staden slumrar men plötsligt bryts tystnaden av att magen kurrar så man tar sig vidare till nästa kryss på kartan knäpper på radion, gungas in i harmonin som rytmen skapar men sen stänger man av, för att höra vad man tänker och känslan som slår en påminner om att röra sig i trängsel tankar avlöser varann precis som människor som möter en och stöter en åt sidan med eldflammor i ögonen
eftermiddagen hinner nå mig innan jag tar tag i min rullgardin och allting går i ultrarapid… för livet är ingen sitcom med pålagda skratt och det finns ingen där som ser dig när du gråter inatt
regnet faller och så småningom gör vi det också vissa lever med fågelsång och andra bara grå betong men alla lär vi minnas känslan av fångenskap när man fastnat i sin apati så att man inte ser nån morgondag även om man kommer hem till ett färdigdukat middagsbord kan man lätt känna sig fångad i en sluten dimension
men när man sitter förgången och ensam på ålderdomshemmet och ser dagar flyga men orkar inte hålla koll på dom längre det sista du då vill är att ha agerat statist om du så blir fattig, rik, korrupt eller fredsaktivist
(Inlägget låst av Mabande p.g.a. uppningar 2008-09-13 00:34:07)
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|