Qruu - 28/100
Johan Kvarnström
Skulle antagligen vara en dålig president Vem skulle jag representera, finns för få såna som mig För få lika splittrade mellan stilar och smak Oftast lugnet själv, men jag kan riva ett hak För få som andas gata vid ett universitet Och som där står för en nästan sjuk diversitet Delad mellan genrer och samhällsklasser Tidlöshet och almanackor, depression och handlingskrafter Pappa, poet, filosof, politiker, rappare Minns livet som slackare, tiden som graffare Siktar långt på alla fronter, men det är alltid långt till horisonten Så jag bombar ur mig ångest Att göra bra låtar är minsann bara minimum Men det är svårt att rappa med tilltagande tinnitus Undrar vad det innebär att man säger att livet är fint För liksom.. inte bara försvinner all skit Vi jagar för mycket och för lite då det bästa är gratis Inget liv är ett test, för till test finns det facit Folk är bergsäkra och propagerar ut en fånig evidens Själv känner jag mig sund i min osäkerhet Så jag skulle nog vara en dålig president Det finns för få såna som mig…
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|