Qruu - 25/100
”Nästan skäms för att jag knappt skrivit en dikt om mitt barn Känns som om den inte kan bli tillräckligt bra Fast den emotionen, ljuger alltid Så jag skriver detta fastän du må förtjäna tusenfaldigt
Söta grimaser, små gnyenden och skrik ibland Finns bara en sak att säga: livets skatt”
Vill inte försköna hur det känns att vara far Men det är sjukt djupt som jag älskar mina barn Just gick jag stolt runt med Agnes i vagnen Nu går hon själv och håller pappa i handen Ja tiden flyger, nu har lilla Siiri Lilla vilande ängeln blivit riktigt livlig Tar upp min ängel för att byta blöja och bada Det allra vackraste lär finnas i tröttsamma dagar En liten flicka har greppat mitt lillfinger Sökt runt med ögonen, sen gett mig inblicken I tidlöshet, min livets gåva du är allra vackrast Det må bli slitna fraser när jag sammanfattar Hur det känns, när vi sover tätt intill varandra Mamma, pappa, döttrar I all sin enkelhet den mest fantastiska av drömmar Jag tänker på det vackra
Visst är pappa hemma med just vackra änglar Är det väldigt ofta trots all stress och brådska Ni må finna varann som bara systrar kan Och jag vill fortsättningsvis vara er trygga famn
Ibland må det vara svårt, med trotsålder och gråt Men jag älskar mina barn och det kommer jag ihåg
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|