Qruu - 23/100
Tro nu inte för mycket, trots känslan jag beklagar Viftar undan mer än myggor, allt detta är en saga
En dikt som aldrig lästes En längtan full av krav Vad vissnar under gräset Vad lämnade din grav
Den uppskurna handleden... jag slapp se den Tar nu etappseger efter etappseger i knapp ledning Man styrs mot att bli nåt av ett ansenligt monster mot att fastna i former, allt enligt normer Kanske kommer det ett utlopp i slutändan Och Du kan sedan säga om det är nåt som Du kommer godkänna Gud måste ursäkta.
Idag besökte jag gravgården... bara som hastigast Så tänkte jag på vanvården, hur kan vi vara så taskiga Fast kan skapa underverk, precis som kärleken brukar Ser rader med gravar men jag vet att det inte är där som det slutar Världen är sjuk, ja bara se så underhållande vi lär oss att ljuga Men allt är inte hårda lögner, våra värden är mjuka Kan en själ bli förbrukad...? Vad göra när man gett sig fan på att sälja den och så ska djävulen pruta? Stod på gravgården idag, som vi gjorde då som barn En dag ligger vi där, redan nu är vi uppväxta (för att rusa oss utbrända...) Jag och jag, och Gud måste ursäkta.
En dikt som aldrig kvävdes En känsla som blev kvar Det finns nånting som lever Och det lämnade sin grav
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|