Baso - Det Skadade Verket [16 rader] Jag håller på med en text och detta är vad jag fått ur mig hittills. Vore tacksam för lite konstruktiv kritik.Pallar inte tänka - orden det blir en bläckklumpAllting känns så fett skumt, tror att jag har gett upppå alla mina drömmar, men dom finns ändå däroch vart man än lär vända sig finns ingen enkel vägOch jag kan bara bli galen när mina tankar sänks neralla vänner man sluta känna, vad hände med er?vad hände med mig, och mina planer och mål ?har slutat sträva - det har blivit mer; jag tar vad jag fårFastän min saknad är svår, på att få ha det perfektSå är jag inte värt mera än min skapade textOch jag kan skissa vackra bilder, men dom saknar ju vettoch publiken står och hyllar mig, fast tavlan är täcktför om jag nånsin visar upp den lär jag falna direktoch alla runtomkring lär se det, att det är bara bläckoch min rustning som jag putsat den lär rosta till slutoch vill tacka er för tiden av för en offrad minut
så kommer dom applådera tills handflatorna blöder även om det du visar upp är en rutten banan med kiss på, ty människor i grupp är kollektivt totalt jävla brända i huvet.