Kapitel 2 - Kungar någon annanstans
Fristående fortsättning
Jag lyssnar nog när de äldre viskar om vendettor från svunna tider Starka män som med ärrade ansikten som sett hundra strider de talar om ond bråd död och hur ingen tjallade på 70-talet talar avskräckande om sina straff nu när dom suttit av det
-"Ta de lugnt killen för även om man lever gott på öppen anstalt" -"så sitter man ändå där och önskar att man hade sluppit allt va" -"Att det vi gjorde skulle straffa sig visste vi alla satans väl" Men jag sket i Satans väl, hasslar hårt tills jag kan köpa Satans själ
Jag satt där med mina Reeboks, svarta jeans, min hatt på sne mindes förnedrande jobb, chefer jag nästan var i slagsmål med lönecheckar så små, att jag gick back när jag betala skatt på det
Vill bara ha en del av det alla från munkar till skurkar jagar "Har du inget att dö för har du inget att leva för", men mörka dagar när jag stirrade hål i väggen och lekte med naveludd Less på skit och redo att dö, för sakens skull
Vilsen i en stor värld där höjden av arrogans är svindlande så jag opererar enbart på gatunivå där ditt ord är bindande Mannen förstod precis och tittade försiktigt upp på mitt stiliga ansikte och sa med whiskeyröst:
Försiktighet en dygd medan egon mördar män Leker du med döden bör du va redo att möta den För du vet alla får sitt ljus släckt till slut så ha ett alibi till polisen redo plus en ursäkt till Gud
En kärlek, en lojalitet och ett liv att leva när det gäller killen, ingen tid att tveka Hans sa: "Och gråter du.." pausa och tände en cancerpinne "när du sitter där och åklagarn berömmer vittnets ansiktminne"
är du fel ute som en pedofiljävel på träffpunkten för vändningarna här liknar vädret på västkusten Och på telefonen: ingen tid att flumma, någon bandar allt Fan grabben vi hade kunna vara kungar någon annanstans
Stop screamin, you know the demon said it's best to die And even if Jehovah Witness, bet he'll never testify, D'Evils...
|