DMA't - ett kurvigt avslut
Vi lever i en springandes tid Vars blommor vissnar för att vi vattnar dom i etikk sprit Där riksmännen är kriminella fasten dom sitter på utsidan Och bestämmer vilka dom ska bura och vilka dom ska tillita Så det är därför jag sitter och sipprar mitt glas vin Ur en askkopp på mitt téfat och kollar likheten på planeter Därför att kärlekens minerva skruvar sig runt mina fötter Ungefär som snurresprätt när han ser morötter Jag undviker tabletter som erbjuds runt gatuhörnet Gömmer mig i mitt rökmoln som jag fortfarande undrar över -Vad äre jag röker? Sneglar över axeln över till gatan vars folkmassan ökar Och tycker staden är rena rama nevada öknen Jag jobbar för små pengar för att överleva, -får aldrig ökning på lönen, trots allt, jag försöker
Men jag hatar inte livet, det är väll ganska okej Vill se ett tecken rakt framför ögat på mej Men det enda jag får är nån ny sorts tårgasspray av nån tonårstjej Världen verkar inte riktigt ha landat, men Beblandar mig inte, hata mig inte Det kommer ikapp, gud sparkar på mig Så säg ett själ till varför jag inte ska hata henne? Jag vet vad ni tänker, jag gör desamma Och jag kan bara säga: att det är inte det jag gör Jag delar bara ut lite tankar av det jag har inom pannan Det är bara mina egna, och ingen annans Så sluta provocera bara för jag hatar Adam och Eva Så jag slutar med ett kurvigt avslut Som suger mer än dammsugaren i munnens pungdjur?
Skrev bara nått i skolan på datorn, så.. ah :)
Kommentera :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|