TjippY - Tankar
Kände för att skriva av mig lite...
TjippY Tankar
Folk klagar varje dag över småsaker, hela tiden Samtidigt som andra hindras att leva livet Många väljer pengar framför en true friend Samtidigt som andra inte ens har tak över huvet Vissa klagar över hur orättvist lön fördelas Samtidigt som andra stjäl mat för att överleva Många klagar ilsket över det usla vädret Samtidigt som andra inte ens har råd med kläder Vissa tycker att för små garderober är åt satan Samtidigt som andra tvingas sova på gatan Vissa killar klagar över att de inte får tjejer Samtidigt som andra letar efter mat i en container Vissa är irriterade på allt som deras föräldrar spyr ur sig Samtidigt som andra har inte nån som bryr sig Samtidigt klagar andra över att behöva handla dyrt Fattiga fryser, men ingen finns där för att visa beskydd Små barn blir tvingade in i kriminaliteten Och andra bara gnäller på den här dimmiga planeten Klagar över pengar, över trista tv-program Samtidigt finns det en fattig unge i en gränd som dör ensam Nån bimbo granskar missnöjt sin kropp i spegeln Samtidigt som nån stjäl andras mat för att han inte har nån egen Nån smygtjuv klagar högljutt över tjänstemän Samtidigt faller nån döende ihop och skriker efter hjälp Nån snubbe tjuter om att bilen inte har nån bensin Samtidigt säljer en kille en hög kokain för att ha råd med en till Tankarna går runt och jag vet inte vad jag ska tycka Tankarna går runt som världen om vad som skapar lycka Mina tankar gör mig förvirrad Eftersom dom bara går runt runt som virvelvindar När slutet väl är här, kommer allt att spela nån roll? Spelar det nån roll om hundra år vad jag gör imorrn?
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|