I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mimic - Dessa väggar (OBS! ingen rap text)

Vår Hiphop - Lyricism

   

2008-04-21 06:30

Mimic - Dessa väggar (OBS! ingen rap text)

Här sitter jag, varje minut, timme, dag och år.
Över 15år har jag sett dessa väggar framför mig.
Sett varje detalj, lärt mig alla brister och även sett
hur färgen ändrats med åren. Om inte mitt minne sviker mig
hadde dessa väggar en starkare färg när jag såg dom för första gången. Nej, jag vet det. Jag känner dessa väggar dom har blivit en del av mig. När jag kom hit för första gången var dessa väggar det värsta jag visste. Men nu 15år efter.. 236 dagar.. 19 timmar. 34 minuter och 40 sekunder. 41.42.43.44


Det finns ingen klocka, det är så här jag vet vad tiden för människorna på andra sidan väggen är. Sekund efter sekund har mina ögon vilat på dessa väggar. Sökt. letat men aldrig hittat den svaga pungten. Det finns ingen väg ut, jag är fast här, jag vill bort. Jag vill lämna väggarna, det mörka rummet, kylan. Ibland känns det som om jag inte sovit en enda minut av den tiden jag varit här. Jag kan inte skillja på dröm och verklighet dag eller natt längre. Jag drömmer om väggarna och ser dom när jag vaknar.. Är jag.. Är jag död? Lever jag? Tänk om allt är en dröm? En dröm som jag väntar på att vakna ur. Vakna hos en familj, vänner, ett jobb att ta hand om? Men nej dag efter dag har det endast funnits dessa väggar.. och jag. Ingen väg ut eller in, bara jag.. och väggarna. Hur ser jag ut? en fråga jag ställer mig ofta. Jag har till och med glömt vilken färg jag har på ögonen. Jag kan inte komma ihåg längre. Vad heter jag? jag har även glömt mitt namn efter alla år, kan inte komma ihåg om jag har nån familj eller om jag nånsin haft vänner. Dessa väggar är det enda jag kan minnas, dessa väggar har blivit min familj.. Mina vänner. Om det fanns en väg ut skulle jag då fly? Antagligen inte världen på andra sidan måste se helt annorlunda ut idag. Tänk om det blivit krig och jag är den enda överlevaren? Tänk om.. Tänk om jag är den enda som finns kvar här?... Ensam, och väggarna.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.