Moderator
2008-04-13 20:46
Emo finns inte!
En liten hiphop-och-fjortis-hat text! Emo är ett påhittat ord, av en fjortis som inget bättre förstod, Tänk att en fjortis förändra världen, fast fjortisen satte alla efter värden, Alla fashionscore är inte var värda ett piss, och att alla hiphopare fick en fjortis diss, De vifta lite fult på handen, och genast låg världen under dom på sanden, De har en påhittad makt, tills Trixig kom och gjorde fjortis-slakt, Dödar alla fjortisar jag ser, tills fjortisar är sällsynta och inte syns mer, Vad har hon emot fjortisar de kan man undra, men de är för att jag är elak och annorlunda, Och alla hiphopare emo är ett ord som inte finns, de är bara ett påhittat ord av en äcklig fjortis! Kritik? Haha
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
meep... räcker det för kritik? :) nej jag skoja bara.. ehm, du behöver träna på väldigt mycket enda jag INTE kan klaga på är radbyggnaden... men rimmen borde förbättras innehållet och sammanhanget också lär dig flerstava.. keep it up :D
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
Moderator
2008-04-13 21:48
Jag gillar det här sammanhanget -.-' och innehållet är jag stolt över... Finns många här på whoa som tror att emo är folk som skjär sig och tkr synd om sig själva men i själva värket inte alls går att vara emo! Okej ska träna lite mer lr mkt mer när jag är 13 ska jag vara bäst på whoa... nästan 2 år kvar :P
det kallas konstruktiv kritik. Ska du kontra det med att säga "jag är bara 13 kan inte vara bäst på allt bla bla". Vad sägs om att vänta tills du är vuxen nog att ta kritik? Folk som skär sig(utan J förövrigt) kallas i folkmun för emos. Nu om det och finns "scene" som du antagligen kallar för emo(funkar med fast är också fel) så är folk som skär sig fortfarande emos. Dock inte samma sorts emos. Antar du är scene/emo irl annars hade du nog inte tagit lika illa vid dig. Det som spades sa är spot on, fast rad byggnaden är soso med i min åsikt. Fortsätt jobba på och kom tillbax när du är redå att ta det för vad det är.
Brukar inte vara så aggressiv och du är ju faktiskt yngre... Men är så satans trött på att yngre ska särbehandlas och skämmas bort, det är det ni har föräldrar för. Vill ni ut i verkligheten får ni verkligheten tåla. GOSH så satans trött på den där attityden.
Varför skrev du den här texten egentligen? Är hiphopare i allmänhet emo-hatare eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-04-13 22:50
Ja
Mexiflexi P18 för de första: Emo finns inte för det andra: om de hade funnits hade de nog stämt alla skriver typ här: Jag känner mig emotinal idag ska nog gå ock skjära mig!
Men nu kommentera texten och inte mitt sätt att klä mig!
Emo är en sånn som gör något som har med musik att göra eller målar , ritar eller gör andra figurer. Emo är bara ett ord som någon tagit för dom som klär sig som spöken och brukar skjära sig i armarna. Däremot brukar ju dom som vi kallar "Emo's" gå på nån form av musik eller bild linje, eller tycka om att måla eller göra musik. Texten va dock inget jag direkt gillade.
Momma said when life gives you lemons make lemonade Take a piss in it and serve it to the people that you hate - Ill bill
Emo finns. Du säger emot dig själv. Emotional hardcore = Emo = musikstil = finns. Och vi brukar kalla folk som lyssnar på konstig musik, har snedlugg och skär sig för "emos", eller "emo". Live with it.
I tego arcana dei!
Om de skulle klippa sig och skaffa ett jobb, samt inte springa runt och försöka dra till sig uppmärksamhet genom att ropa på busstorgen skulle inte jag heller vara emo-hatare... Måste bara tillägga att du nämnde fjortis 9 ggr på 16 rader, om du nu vill att folk ska sluta hata på emos, varför hatar du då på fjortisar, är inte det PRECIS samma sak? Tänk efter flicka lilla...
Moderator
2008-04-14 15:53
Ch1ll P16 För att några fjortisar har gjort mig mycket illa både psykiskt och fysiskt
Tråkigt :/ Men det jag menar på är ju just att du placerar dessa männsikor, som verkar vara helt jävla bäng, i ett visst fack, som du kallar fjortisar. På samma sätt placerar andra vissa människor i ett annat fack, och kallar dem emos. Så texten är lite... självdissande är väll inte rätt ord men du förstår nog vad jag menar. Men du skriver fortfarande bra för att vara 11.
Moderator
2008-04-14 16:36
Okej, tack tror jag!
emo finns, och emosar finns. säger du emot så säger jag bara såhär, hårdrock är en musikstil. finns inte hårdrockare? nuff said
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Moderator
2008-04-14 16:48
Men asså lägg AV NU NI HAR FEL INFORMATION!! sluta försök förklara någonting som inte stämmer för jag lyssnar inte... Jag står fast vid det cokså!
Visst vet du att det här är sveriges största hiphop community/blogg. en hiphop hatar text är nog inte det bästa att framföra.... likaså en fjortis hatar text för som sagt så säger du emot dig själv...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Trixig-person3 F11 Men för bövelen, det är ju sant. Om du nu blir kallad emo, vilket jag antar är anledningen till att du skrev texten, så bör du ju känna till musikstilen emo och att fansen kallas emo. Precis som att man kallas hiphopare om man gillar hiphop. Det är väl inget fel med det, så varför inte bara acceptera det?
Moderator
2008-04-14 17:10
Jag gillar hiphop mest.... men jag skrev texten för jag tyckte den stämde in!! Fjortisar kallar människor i svart em och antar att dom skjär sig och tkr synd om sig själva så jag skrev om hur jag ser på saken... och svar: ja jag kallas emo men de hör inte hit!
Alltså, det du måste förstå är att dom kanske har förutfattade meningar om emos men du har precis samma om fjortisar... -.-
Moderator
2008-04-14 18:06
men ffs kommentera texten och inte mina fördomar jag har fördomar precis som ni så snälla TEXTEN INTE MITT PRIVATLIV!!
Moderator
2008-04-14 18:08
Kalla mig emo gör det bara men ni ska veta
gör de bara men du ska vet för varje gång du kallar mig det sjunker mitt självförtroende mer och mer!!!
wörd på TCM
Moderator
2008-04-14 18:21
Men shit, ser ni vilka jävla fördommar ni har asså... Ni kan skriva hur mkt skit som helst om "emos" i era texter sen när ni får tbx så blir ni så ledsna och ställer er mot en person... Och skriver era fördommar! Kan ni bry er om texten och inte om er själva jävla mesar!!? Ni bryr er bara för jag skrev hiphopare en gång om hur fjortisar rankar dom jävla mesar tål fan ingenting!
Nu får du väl ändå sätta dig själv i perspektiv? Klart som fan att dina åsikter och ditt "privatliv" har med texten i sig att göra, det är ju den som skapat texten. Och om vi tycker att du säger något som är dumt eller knasigt borde vi väl få anmärka på det? Annars kanske du inte ska lägga upp "kontroversiella" texter här, om du inte är beredd på att argumentera för din åsikt. Hujeda mig
Trixig-person3 F11 Rättelse, jag har aldrig nämnt att du är "emo", varför skulle jag? Sluta vara schitzo...
Som vit hiphopare får man relativt växa upp med fördommar och skällsord som "hobbyneger", "negerälskare" och liknande. Som unge med svart snedlugg och ledsen uppsyn blir man kallad "emo". Lev med det.
I tego arcana dei!
relativt ofta*
I tego arcana dei!
diZZySWE P17: Wörd. och jag har läst igenom tråden nu och skrattar åt att ni vissa inte kan stava "skär/skära". Det heter skär och inte "skjär". HAH
Emo är det nya fjortis
älskar att hon skrev "prata om låten inte mitt privatliv" och sen när ingen skrev ngt så skrev hon två poster till och öppnar posten efter "men shit ser ni hur mkt fördomar ni har?", du säger att termen inte finns och vi säger den finns men endå så bråkar du? När man är så brutalt utnummrerad som du är just nu så kanske du ska inse att du är felinformerad? Enda gången vi har ens varit nära att kalla dig emo är när det sades, jag citerar: "Om du nu blir kallad emo, vilket jag antar är anledningen till att du skrev texten ,". Du verkar ta åt dig av ingenting, det enda vi gör är att klaga på texten och inte på "emos" som varelser, trend/stil eller whatever du vill kalla det. Det vi klagar på är att du har baserat texten på felaktig info och att du har undermålig vokabulär och what not. Det mesta sägs gång på gång i tråden, du kanske borde lyssna på vad vi säger och ta ner taggarna lite?
Wööörd på TCM! Vi vill inte dej eller någon annan illa, det enda vi gör är att ge kritik till texten, vilket är själva tanken med forumet?
är hon inte 11? e de inte lite dags att lite give her a break änna. vet inte
oh no he didn´t!