Lost Coast - Ånger, svek, rädsla och hat
Jag vill få tillbaks de åren de tog ifrån mig De struntade i min sorg, istället hånlog de åt mig Jag förstod inte varför, ville inte leva kvar De sket fullständigt i att jag bara var ett barn
Alla har väl upplevt det, på olika nivåer Den där punkten i livet då ingen jävel förstår dig Eller då du fått nån emot dig, utan anledning Eller den gången då ditt liv helt sakna mening
Ey, varför blir det så, varför blir det som det blir? Frågor utan svar, det finns inga alternativ Du måste kämpa, för dom vill förstöra ditt liv Kämpa, även då det känns som en hopplös strid
Kämpa, även då du inte har nå krafter kvar Kämpa, för varenda liv är värt att leva klart Alla vet hur det känns, men ingen hjälper ändå Men det finns alltid nån som vill, så kompis, kämpa på
Ånger - varför blev allt som det blev? Svek - vill att tiden ska gå tillbaks men den kan inte göra det Rädsla - Ingen hjälper den som ingen ser Hat - finns så många jävla svin som jag bara vill slå ner
Dagligen händer sånt man hatar mest av allt Men även då dom har fått dig på fall Det är inte värt att ge upp, för allt kommer att bli bra Jag lämnar över ordet till Smärtans barn
Tro mig kompis, jag vet precis hur det känns Att vara medveten om hur alla hatar ens existens Man vill gömma sig nånstans och inte komma ut Tänk dig att din enda tröst är att lita blankt på Gud
Men mannen, kämpa, för allt kommer att bli bra Vakna upp varje dag och ta nya tag Trösta dig i denna text tills den är helt utnött Även om det känns som om livet är en sjuk dröm
För i orden finns tröst, tröst med lyckoönskan För oavsett hur kall världen är så har den kvar gåvan att älska Tänk på det när du är instängd bland regnridåer Om nån hackar och trackar, sträck då på dig
Ånger - varför blev allt som det blev? Svek - vill att tiden ska gå tillbaks men den kan inte göra det Rädsla - Ingen hjälper den som ingen ser Hat - finns så många jävla svin som jag bara vill slå ner
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|