TjippY - Tröstande ord
TjippY Tröstande ord
Tönten, du som inte kan gå en dag i skolan utan att retas Som kallas bög, cp-barn och sär, du ska veta Du är värd lika mycket eller mer än dom som trackar Du lyckas i livet oavsett hur mycket dom snackar Och tjejen, du som tycker att du är ful och tjock Du ska veta att du borde vara nöjd med din kropp Du är inte ful, inte fet, om du nu inte visste det Och till dig som fastnat i drogernas träsk Du måste börja bekämpa farhågornas test För du kan återigen bli lycklig som du en gång var Istället för att supa och ta en drog om dan Och till dig som känner dig ensam och utstött Som har det skit hemma, som alltid är slutkörd Prata ut med någon som känner likadant Prata ut istället för att skrika ut ditt hat
Alla som känner igen sig i detta Lyssna på dessa tröstande ord För med dessa kan allting underlättas Så lyssna på dessa tröstande ord
Till dig som varken har pengar, ett hem eller mat Istället dricker du smärta och sväljer hat Du får inte tro att ingen älskar dig För om jag kunde så skulle jag hjälpa dig Till dig som just sårats i ett äktenskap Som förstår vad som gått snett när du väl tänkt klart Du ska veta att denna smärta kommer gå över med tiden Så det enda som du verkligen behöver är smilet Till dig aldrig lyckas i någonting alls Som bara verkar gå i nån konstig trans Du ska veta att du inte får ge upp, och sluta kämpa Du ska veta att denna kamp går att utkämpas Till dig som är deprimerad, och som ingen förstår Som får skit för allt och som endast hör vrål Du ska veta att allting inte är emot dig Så sluta se livet som nån sorts idiotgrej
Alla som känner igen sig i detta Lyssna på dessa tröstande ord För med dessa kan allting underlättas Så lyssna på dessa tröstande ord
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|