Lyricist
2008-03-26 01:18
Fegon - Det sista försöket...
Jag blandar mina drömmar med hoppet, kastas i havet låter dom sjunka till botten och slänger mina tankar i graven Längtan dör ut likt lågan - det sista ljuset i mörket medan minnen, både goda och onda, flyter med strömmen i en annan riktning än dit jag är på väg Man ska kunna rensa sitt förråd ibland, tömma sin källare, önska förändra sig och kanske börja bli snällare så kanske drömmar och hoppet flyter upp och går iland Ett sista försök - försöker kämpa mig vidare genom axelhöga snår fyllda av rädsla och lidande för att nångång hitta nåt, för där långt bort i ingenstans finns nåt som inger hopp om att hitta allt Vägen är för smal för att följa och klippan för brant stigen för lång och tiden för kort för att hinna fram -uppgivet krålande över spårslipad sten släpar jag min tunga kropp och sårslitna ben- Ser ett ljus, ett lockande ljus, men så långt borta ännu Jag biter ihop, medan kroppen river sig mot mossa och grus, -kämpandes med sönderbitna läppar- och då tar jag fart, trotsar uppgivenheten, dubbelt så mycket som jag klarar av Stop. tiden står stilla men käkarna skakar Andnöd, jag är halvdöd... träden stirrar sådär elakt som trötta träd kan göra... och jag känner mig chanslös ser hur ljuset slocknar därborta när jag börjar släpas tillbaka Står på stranden igen och vädret är vackert men finns inga spår av fötter som släpats i sanden Den friska vinden fläktar ett stilla sinne Där står jag nu helt utan någon känsla kvar i kroppen och ser Det sista försöket sjunka ner till havets botten
Jag blandar mina drömmar med hoppet, kastas i havet låter dom sjunka till botten och slänger mina tankar i graven Längtan dör ut likt lågan - det sista ljuset i mörket medan minnen, både goda och onda, flyter med strömmen i en annan riktning än dit jag är på väg Står på stranden igen och vädret är vackert men finns inga spår av fötter som släpats i sanden Den friska vinden fläktar ett stilla sinne Där står jag nu helt utan någon känsla kvar i kroppen och ser Det sista försöket sjunka ner till havets botten underbart!
remember my name<br>you'll be screaming it later!
Fy fan va bra! Skulle kunna citera hela texten!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
Shit jag säger som Quken skulle kunna citera hela texten! Ruskigt bra!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Hur relaterbart och bra det än är lär jag vara lite smått elak och klaga. Jag tkr fortfarande inte du vidgat ditt ordförråd speciellt, många av rimmen osv är rätt "uppenbara" eller iaf enkla. Nu är inte det här någonting som förstör texten, MEN texten skulle kunna bli så himla bra om du la ner pyttelite mer tid. Skulle kunna kommenterat mer men är mitt in a hurry, lär gå! Frid!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-03-26 15:43
fett nice text!!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Lyricist
2008-03-27 13:56
tusentusen tack. Maximum, vidgat ordförrådet är jag väl mer eller mindre gjort. Men det här är en dikt och det passar sig aldrig in att börja försöka använda ord som egentligen inte passar in. Som du säkert ser så försöker jag även att dra ner på trebokstavsorden (vad,som,det) i mitten av meningar för att få den där luddiga känslan. Att rimmen är uppenbara ser jag istället som att det är en bekvämare läsning och jag hoppas mer att folk ska skapa sig en egen bild i huvudet av innehållet än att folk ska söka rimmen. Men jag förstår din synpunkt och det är bra att du kommer med den. Det kan även vara så att jag har fel, men jag tycker faktiskt att det här passar in ganska bra.
Känns som du skulle kunna gjort texten så himla mycket bättre. Det är fortfarande en väldigt väldigt bra text men som också saknar en blaow rad. Men en jämn och bra text, du visar vilken nivå du ligger på. Väldigt bra.
Som sötast när jag ser dina brister.
Lyricist
2008-03-30 21:18
mycket fin text. poesi. och jag håller med om att du inte ska försöka in på ett större ordförråd i den här texten. den e väldigt mjuk att läsa. det flyter:) mkt bra!
It's better to give unasked, then giving asked.
Lyricist
2008-04-03 12:00
Tack tjejen. Jätteroligt att se din kommentar.
men ordförråd menar han nog itne att du ska använda nya ord i just dne här texten, orden fyller väl liksom sin funktion här.. det han menar som jag tror är att du använder i princip samma ord och rim i varje text fast i olika former. det blir lite väl uppenbart när du skriver en sån här text. men folket diggar så det är grymt ändå
Flyter ... grymt That's deep , that's deep.. Poesi på hög nivå!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Vissa delar är helt kungliga men ibland får du formulera dig felaktigt för att få till rimmet. "börja bli snällare" I vems lyricisthjärta låter det bra? Det här är därimot som att vaska guld i fort knox!Vägen är för smal för att följa och klippan för brant stigen för lång och tiden för kort för att hinna fram -uppgivet krålande över spårslipad sten släpar jag min tunga kropp och sårslitna ben- Ge killen uppmärksamhet! Eller är han för långt över era huvuden? peace
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment
snyggt snyggt snyggt snyggt :) finns inte mer att säga
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
riktigt bra. tur att man inte har slutat från det här forumet helt, då hade man missat denna godbit.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
inte ofta jag uppar, men att denna text ligger på tredje sidan är ju en smärre skandal så jag är illa tvungen. skön morgonläsning: "Stop. tiden står stilla men käkarna skakar Andnöd, jag är halvdöd... träden stirrar sådär elakt som trötta träd kan göra... och jag känner mig chanslös ser hur ljuset slocknar därborta när jag börjar släpas tillbaka". cool rimstruktur.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Nice helt klart en del snygga beskrivningar som "sårslitna ben" n shitt läsvärt som kamfam teambanan, måste va minst 13år sen du skrev nåt sist, hade varit nice om du skrev nåt skulle fan tänka mig att skriva själv nån dag om du vill collaba, u know where to find me, boyakasha!
Lyricist
2008-04-08 20:44
Gud vad roligt att läsa att ni gillar!!
Lyricist
2008-04-11 03:38
jäävelen... jag vet inte om det finns nån anledning att plocka ut nåt särskilt för det vore en skymf mot övriga rader.. det jag blir mest stoked över är, som kammel sa, ditt sätt att beskriva saker så sjukt abstrakt och få det att låta så konkret för att ta ett av dom "enklare" exemplen.Man ska kunna rensa sitt förråd ibland, tömma sin källare, heeelt sjuukt bra. metoforer is tha shit for you my friend fred freddelifreddie/ desdichado
life is a motherfucking rollercoaster so I'm starting to consider the farfarsbilarna
Lyricist
2008-04-15 18:02
jag vågar inte ens kommentera den här texten.. .. fast nu gjorde jag ju det iallafall ääh
MoDo - the Heart of hockey!
Lyricist
2008-05-22 01:09
Ruskigt bra text. "Ett sista försök - försöker kämpa mig vidare genom axelhöga snår fyllda av rädsla och lidande för att nångång hitta nåt, för där långt bort i ingenstans finns nåt som inger hopp om att hitta allt" "Står på stranden igen och vädret är vackert men finns inga spår av fötter som släpats i sanden Den friska vinden fläktar ett stilla sinne Där står jag nu helt utan någon känsla kvar i kroppen och ser Det sista försöket sjunka ner till havets botten" Fint. peys
(\_/) (O.o) (> <)
Ett sista försök - försöker kämpa mig vidare genom axelhöga snår fyllda av rädsla och lidande höjdpunkten på texten. sjukt snygg formulering.
Lyricist
2008-05-24 02:43
riktigt fint, förgyllde min bakfulla morgon