TjippY - Live från verkligheten
TjippY Live från verkligheten
Detta är TjippY, live från verkligheten Märkt och ärrad av realiteten En demon fångad i en klen femtonårig kropp En soldat, krigare, slagskämpe utan hopp En söndersliten själ och en röst fylld av smärta Ständig rädsla i blicken, med ett bröst utan hjärta En kompakt kropp utan blod Och ett sinne utan mod Endast ett skal av den som jag brukade va Livets enda insjuknande slav Undrar varje dag hur långt jag pallar gå Blundar ett tag, innan jag knallar på Jag bara går, och en öde väg är mitt ödes väg Och i denna sjuka plats, jag föddes där Jag kan låtsas, men det kommer aldrig att bli min värld För jag föddes i platsen som fanns innan Big Bang
Live från verkligheten, det är så här det är Live från verkligheten, det är så här det är
För sliter mig loss och ger mig ut för att hämnas För denna jävla Jord är inte var jag hör hemma Jag drömmer om en plats byggd av kristaller Med helande solar och där skydd inte faller Men verkligheten drar mig tillbaka med sina långa klor Tillbaks till världen med krig, hat och många mord Jorden har blivit ett enda stort sårat ord Och jag känner att jag inte hör hemma på denna jord För tänker man efter kan verkligheten förundra Man hör hemma nån annanstans när man verkligen är annorlunda Mitt himmelrike styrs av surrealism För där är under endast realism Att vara sig själv är som att gömma sig bakom mask För folk bryr sig inte om din personlighet alls Så varför bry oss om folk när döden ändå är detsamma För oavsett vad livet ger oss, vi dör alla ensamma Ni kan se mig som negativ, men jag är inget annat än sörjande Över att slutet på våra öden är vid platsen allt började Jag har frågat många gånger om det verkligen finns en Gud Och varför han då inte gett folk ett lyckligare slut För det finns folk som inte har nån, eller som dör i krig Varför kan inte Högre Makter göra världen som den är i min fantasi
Live från verkligheten, det är så här det är Live från verkligheten, det är så här det är
Jag är annorlunda än de gråa konturerna runt omkring För ingen kan träffa mig – typ som en Bond-film Jag måste få ett svar, när jag frågar Jag måste bege mig till drömmen Där jag går på regnbågar Där allt är vackert som en fantasy-filmrulle Finns den platsen, annat än i mitt undermedvetna Som vaknar till liv, när under kan upplevas I mina drömmar, när jag är ljusår bort från verkligheten Där man inte har en aning om vad ordet ”verkligt” heter Men när jag vaknar upp, försvinner den dimensionen Och igen är jag den ensammaste personen på jorden
Live från verkligheten, det är så här det är Live från verkligheten, det är så här det är För platsen Tellus, det är inte min värld
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!
|