I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tias - Mitt CV

Vår Hiphop - Lyricism

   

2008-02-25 01:35

Tias - Mitt CV

Tias - Mitt CV


Skrev denna låt för ett år sen och tyckte den blev bra och nu funderar jag på att spela in den, men först får vi se vad whoa tycker om låten ;) 
pz  
insperation kommer från alla håll och kanter//                                de finns anledningar varför jag skriver dessa spalter//när jag skriver har jag alla möjliga material//skriva texter kommer jag göra ett bra tag//vill bara försörja mig på min musik// och drömmen är att skapa en stor rubrik//vill att mitt yrke ska va som hip hop artist//för jag vill inte sluta som en hemlös alkolist//bryr mig inte om att äga en fin bil//men den långa vägen känns som flera mil//väntar på de ögonblick som är mitt// försöker hitta glimten i min blick//gå in i micbåset och bara är mig själv// och försöker inte se dom kraven som ställs//utan krav vill jag bara göra min sak//vill bara visa vad jag kan för min stad// x2 drömmen är att slå igenom med musiken//och kunna beröra och ge respekt till publiken//drömmen är att texterna ska ha en roll//i människors liv som gör allt detta till konst// jag har aldrig fått insperation från tv//                    jag har kämpat och fått fram mitt egna CV//   orden bara rullar fram från tungan//   drömmen är att skriva aoutografer åt ungar//   och att dom skickar runt mina låtar på msn//   och visar stolt upp min stad 035//   citat från mina låtar kommer snart vara kända//   hoppas ni förstår budskapet jag ska sända//    för vissa kan musiken vara terapi//   för vissa kan musiken ge dig energi //   texterna och musiken hjälper mig på traven//   kanske inte är smart eller har alla svaren//   men jag kan få ner grymma ord på takten//    och visa alla att musiken kan vara vacker//    att skapa musik är nått jävligt speciellt//   glöden för musiken har alltid varit tänd//     x 2 drömmen är att slå igenom med musiken//   och kunna beröra och ge respekt till publiken//drömmen är att texterna ska ha en roll//i människors liv som gör allt detta till konst// kliver in i studion och bara gör min sak//                            vill va mig själv utan att påstås vara lat//mitt liv är täckt av toner och rim//vill bara känna en speciell stund som är min//sitter och skriver tankarna på mina blad// försöker ha ett budskap i varje rad//utan krav ska jag ta mig egenom eld och vatten// utan krav ska jag vara kvar på platsen//för texterna kommer en dag att beröra alla//jag kommer aldrig falla, aldrig någonsin kallna//jag kliver in i studion på mitt egna vis// för visa alla att musiken är hela mitt liv//måste lägga all min kärlek i musiken jag gör//de krävs mycket jobb för att kunna bli hörd//ska ta mig framåt med musiken i min själ//en dag kommer jag visa alla vem jag är //

 ”När man är deprimerad är terapin: Micken, pennan och blocket. Inte att sitta hos någon uppklädd person som sitter och nickar på huvudet och låtsas att förstå allt. Så är de för oss rappare”