Möller och Svenne - Vi saknar dagar
(Möller) ska jag beskriva den saknaden man har När det ända är minnes bilder som är kvar Små snuttar av tiden som man levde i Men som i ett sandglas, är allt slut i sinom tid Tråkigt att allt har gått så fort Tänker tillbaka när man ser alla kort Från tiden man levt, får en stor klump i halsen Vill inte mista kontakten med alla man känner Kom svenne, vi åker tillbaka i tiden och Besöker alla stunder man längesen glömt bort Alla upplevelser vi har tillsammans Jag är fett glad att du finns kvar På fotbolls planen när vi va jätte små knattar Det var på den tiden man ändå inget fatta Alla fester som man gick på och kom inte hem Förens dagen efter, när man behövde hjälp Men sak samma vi har klarat oss hit Vi fortsätter och kriga, med samma stil Med ny styrka kämpar vi oss frammåt Med saknaden av vänner blickar vi bakåt
(Svenne) Saknade dagar, möller vi har dom alla // en tår i mitt öga en del minnen framkallar De bekymmerslösa veckorna på den långa sommaren // chilla, festa, bada, supa och stöka runt på o-ringen Kunde sova o ligga o gosa hela dagen med min flickvän // Livet var en lek, fick en chock när de blev skola igen Alltid varit som lyckligast tillsammans med mina bröder // de har gett mig sköna stunder och burit mina börder Som när jag skulle sluta 9an, ärrad av ångesten och paniken // och nu i 1an så är jag ännu en gång fast i skiten så tack alla mina polare som lyssnar på de här // ska skärpa mig o bli glad igen, jag lovar o svär
Men dagar då man är lycklig, finns dom överhuvudtaget? // Man hittar alltid nåt problem, det vet jag vid det här laget Det är först när man smält intrycken och kan se allt från ett annat håll // Som man upptäcker att ens liv har ett meningsfullt innehåll Ändå känns det som om jag bara lallar runt o inte vet vad jag håller på med // försöker hålla huvudet högt fast jag snart faller ned Ibland vill jag bara stanna upp o sätta mig helt stilla // knäppa ett par bärs med vänner, snacka o bara chilla Just nu är de för mkt skit, men jag blamar inte någon // det som startade som en vindpust har nu blivit en cyklon
(Möller) Jag håller med dig till fullo svenne Softa med grabbarna, nått man längtar efter Sommaren den kommer tillbaka i sinomtid Men du vet, festa går också i ett vinterliv Fast allt är bättre på sommaren Allt är fan toppen och ja älskar den Kommer du ihåg hur vi brukade festa Svenne, du och jag var alltid först på att testa Människor i helhet saknar sina förlorade dagar Vi också, vi är absolut inget undantag Men jag försöker ändå gå frammåt smärtfritt Saknaden drar tillbaka mig så häftigt Läskigt är det när man inte kan gå vidare Utan istället tänker man tillbaks på allt lidande Men hårda dagar kommer och går i livet Jag jagar efter solen som kommer aldelles för lite
(Svenne) Shit möller mannen, glömmer aldrig barndomen här i mjölby // Känns som om staden har format mig som person, ända sen jag var baby Visst, nu är vi män o måste stå på egna fötter // Men tack vare minnen s&ar
Man lär sig av sina misstag ,,,
|