Lyricist
2007-12-09 17:17
EXi - Snälla, gå inte!
EXi - Snälla, gå inte Skrev ner lite av de känslor jag har hållt inom mig under det senaste året, mitt liv vändes upp och ner.. Allt har i stort sätt varit helt fucked up, men jag hoppas på förändring av det bättre slaget snart. Tack för att ni tar er tid. Älska eller hata, ure choice.
Jag tänker tillbaks till i höstas, och jag minns hur arg jag var Och hur besviken jag blev för att du krossade mitt livs drömmar Jag trodde jag gjorde allt, men inser att jag var självisk För att jag aldrig sa dom orden som jag borde sagt Men som vanligt var jag för feg, så jag valde att stå ut med Att vandra in i den mörka tunneln, utan att nå ljuset Och varje gång jag ser tillbaka, blir jag bara mer sårad jag vill förinta plågan, för att jag hatar att gråta Men som vanligt går det inte, för bilden har estat sig fast Tillsammans med den eviga känslan av förtvivlan och ängslan Men hade jag vågat, så hade hon varit död För hon har fått den enda personen jag älskar att gråta Och varje gång nån nämner ditt namn, blir jag helt galen Och blir medtagen efter att ha fått stå ut med nederlaget Men ni kan inte fatta, att det känts hopplöst så länge Att jag bara längtat efter att jag fått dö istället
Ni kommer aldrig kunna fatta, hur det känns Att folk förstör så mycket för hundralappar Vet ni hur det känns, att se han gå in bakom sitt galler Som om jag skulle kunna falla raklång till marken Jag är så trött på, att ständigt känna mig maktlös Att alltid ligga vaken och tänka tills jag får andnöd Det är sjukt jag vet, men hela mitt liv är fucked up Allt är förstört nu och det är tack vare er Jag klarar inte längre av, att ha dig här hos mig För jag vet att dagen kommer då du måste passera porten Och det får mig vilja, ge upp allt och bryta samman Som om jag har vikten av alla bördor på mina axlar Jag vill visa hela världen, jag vill att alla ska förstå Att ni måste sluta slita ut innebörden av ordet förlåt Allt jag vill säga när vi skiljs åt, är älskling gråt inte Men det går inte, för det jag vill säga är snälla gå inte
Jag minns min första tanke, det kan inte vara sant skulle allt det du talat om, vara något som du bara sagt Men nu är allt jag önskar, att jag gjort något i tid Precis som du alltid har skyddat mig med ditt liv För det är för din skull, som jag försökt vara stark Men som det ser ut nu, så kan jag inte klara allt Men snälla, fäll inga tårar för mig För om jag kunde, så skulle jag gråta för dig Och hade jag kunnat, skulle jag tagit din plats För att slippa ligga vaken om natten och undra Om du mår bra? Och hur du känner dig Om du gråter, och om du tänker på mig Vet inte hur många gånger jag bett dig att snälla gå inte För varje gång känns det som ett blixtnedslag från blå himel
Det finns inte tid till att ge upp!
okej textens innehåll är jätte bra. men det här är 1 och 2 rap, ibland utan rim alls och det är ju lite tråkigt eftersom texten verkar sann. och i texten så ena stunden skriver du om nåt sen byter du till annat. men just dem här 2 raderna i hela låten fick mig att öppna ögonenAllt jag vill säga när vi skiljs åt, är älskling gråt inte Men det går inte, för det jag vill säga är snälla gå inte men som sagt är int så jätte förtjust i 1 o 2 rap. öva mera. med textens innehåll kan du skriva bättre:)
It's better to give unasked, then giving asked.
jag håller med Casus här riktigt känsloladdad text, och man känner igen sig i mååååånga stycken dock är det tråkigt med 1 och 2 rap och ibland inte rim, kändes lite som en dikt men riktigt riktigt fint skriver, ska jag vara ärlig så fick man lite tårar i ögonen (rappare kan vara känsliga också) fortsätt träna bara
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
Lyricist
2007-12-09 20:42
casus; vet inte vart jag ska börja. Texten är helt sann, den handlar om saker jag varit med om det senaste året. Jag byter inte ämne någon gång, för allt handlar om min fästman som hamnat i fängelse. Och om du inte ser rimmen så är det ju lite tråkigt, eftersom det rimmar överallt. Jag är en erfaren lyricist som hållt på med det här i över 3 år så jag vet vad jag håller på med. Och just i denna texten fokuserade jag på känsla, jag behövde få saker ur mig och då är ressten inte lika viktigt. men tack så mycket för kritik :) spades joola, tack så mycket! Läs ovanför eftersom ni hade samma kritik.
Lyricist
2007-12-12 18:44
_AK4, ja jag är förlovad med Loco-Chaos sedan 4 månader. Om det var det du syftade på?
Word typ
Henkish a.K.a ProNooB.
Lyricist
2007-12-14 11:42
Henkish, :) eller vad menar du?
Lyricist
2007-12-16 18:08
uppish?
haha "uppish". tycker den var okej, liksom inget nytt, men helt okej. ingenting jag tyckte stack ut lite mer ifrån allt annat så, okej. texten var okej.
Lyricist
2007-12-17 21:49
robinjohansson, thnxs
Lyricist
2007-12-18 21:59
uppish
Såg inga rim i den första versen, kanske några enstaka, öva.
Hokkar gärna på Collab!
Lyricist
2007-12-26 00:22
Vad fan är det för fel på er :S
Lyricist
2007-12-26 00:22
denna texten är inte ens värd att ligga uppe på whoa om ni ska vara såhär sjuka i huvudet. Ta bort den admin
Lyricist
2007-12-26 00:25
Jag tänker tillbaks till i höstas , och jag minns hur arg jag var Och hur besviken jag blev för att du krossade mitt livs drömmar Jag trodde jag gjorde allt , men inser att jag var självisk För att jag aldrig sa dom orden som jag borde sagt Men som vanligt var jag för feg, så jag valde att stå ut med Att vandra in i den mörka tunneln, utan att nå ljuset Och varje gång jag ser tillbaka, blir jag bara mer sårad jag vill förinta plågan, för att jag hatar att gråta Men som vanligt går det inte, för bilden har estat sig fast Tillsammans med den eviga känslan av förtvivlan och ängslan Men hade jag vågat , så hade hon varit död För hon har fått den enda personen jag älskar att gråta Och varje gång nån nämner ditt namn, blir jag helt galen Och blir medtagen efter att ha fått stå ut med nederlaget Men ni kan inte fatta, att det känts hopplöst så länge Att jag bara längtat efter att jag fått dö istället Första versen som exempel, är ni helt blinda eller? Har aldrig tidigare fått såhär dålig kritik på en text? Ohc denna är skriven direkt från hjärtat. Erfarna lyricister har älskat den, så antagligen är det bara att alla som läst inte är tillräckligt erfarna.
Tycker att den är fräsch, helt okej rimmat, helt okej innehåll... något smått som kunde göras bättre, men den är helt klart okej! Du får ut vad du vill ha sagt och känslor på samma gång. Najs.
Momma said when life gives you lemons make lemonade Take a piss in it and serve it to the people that you hate - Ill bill
Lyricist
2007-12-26 23:16
ch1mera, tack så mycket! det uppskattas
Lyricist
2008-01-06 18:02
uppish
Lyricist
2008-02-04 15:15
upp?