alxpds X0: tackar för den mycket konstruktiva kritiken! :D ska försöka att svara så gott jag kan...
jag sitter på kvällen med pennan i handen//
lyssnar på beatet och känner på tackten//
allt jag vill är att få känna din närhet//
folk spelar coola när dom skämtar om kärlek//
-De två första raderna hade du kunnat skippa helt. Har liksom inget att göra i en sådan här text. De andra är inte heller speciellt bra faktiskt. Man har hört 3de raden så många gånger förut i exakt samma form. Försök formulera dig på något annat sätt. Sista raden var totalt onödig.
dom första två raderna skrev jag för att det var exakt vad jag gjorde när jag skulle skriva det här.
tredje raden är väldigt playead det vet jag men det är faktiskt exakt så jag känner.
fjärde raden stämmer ganske bra in på "staden" jag bor i eftersom att det är många här som skämtar om just kärlek och låtsas som att dom inte bryr sig men egentligen så gör dom det!
Men kärlek är en känsla och inget jävla skitsnack//
i varje relation måste man vara som en livvakt//
Man ska vara snäll och ta hand om den man älskar//
av allt du prioriterar sätt din kärlek som det främsta//
-Fint tänkt, men inget bra rent lyricistiskt. Det känns så oseriöst när du skriver "jävla skitsnack" och andra raden känns som utfyllnad för att få till ett annars rätt så played rim.
Tredje raden känns så uppenbar, och den sista är på tok för konstigt formulerad.
jag håller helt och hållet med dina åsikter om första raden men det kändes bra när jag skrev den ;P andra raden är faktiskt min egen åsikt om ett förhållande att man ska vara som en "livvakt"
tredje raden beskriver något som är uppenbart i ett förhållande men alla förhållanden är inte så!
och jag tycker inte att fjärde raden är konstigt formulerad utan ganska bra skriven men det kan ju vara för att det är jag som har skrivit den! ;P
och för att komma till det sista du skrev... jag förstår hur du menar men grejen är den att detta är typ det första känslosamma jag nånsin skriver då jag oftast har koncentrerat mig på att freestyla eller skriv våldsironi eller flumtexter!
men åter igen tack för en väldigt konstruktiv kritik och jag ska försöka tänka på några av dessa grejer nästa gång jag får för mig att vara gullig ;P
hoppas du fick en liten förklaring på hur jag har tänkt.. peace
Det är inget skämt den du älskar gör du allt för//
som att vandra genom eld eller springa genom kall snö//
Kärlek ska kännas som man känner på blindskrift//
när jag inte har kärlek då blir ängeln vingklippt//
-Finns det varm snö? Tycker det är onödigt att du skriver kall snö bara för att få det att rimma med allt för. Känns otroligt krystat. De två sista raderna känns totalt osammanhängade så att det blir konstigt. Förstår inte riktigt den sista raden.
första raden har enligt mig själv en ganska självklar mening men det kändes som att den passade bra där andra raden skrev jag till kall snö för att få till "flowet" och märkte förs efter att det var ett extra rim (kudne ju ha skrivit "djup Snö" istället)
tredje raden är ju faktist sann. man känner på blindskrift när man läser det och kärlek är något man ska känna ..
sista raden tror jag nästan att man måste ha känt mig ett tag för att förstå eftersom att tidigare kallade jag mig "vingklippt-ängel"
ibland går man ensam genom skuggornas dal//
för när man blir lämnad finns bara skuggorna kvar//
så tänk på detta och tänk på dessa orden//
då kanske det kan finnas lite kärlek på jorden//
-orkar inte.
förstår att du inte orkar kommentera då jag knappt förstår innebörden själv.. ;P
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??