lev livet som du lär?
Det är en sak jag måste berätta Det är många som brukar ifrågasätta Det jag nu för dig ska förklara För några det solklara, men för många ännu det oklara Det här brukar jag inte säga till många Så för din egen skull, ta dessa orden till fånga. Gör du det så kommer inget hända som du borde ångra. Jag lovar dig, jag har själv varit där Och min egna erfarenhet säger mig att jag borde gjort såhär Precis som jag säga till dig för att hjälpa Jag menar det jag säger, jag vill inte stjälpa För det jag har gjort är något som jag ångrar stort Men även om det är stort, så kan jag ej få det ogjort Det enda man kan hoppas på är att folk ska glömma Det jag har gjort så att jag fortsätta kan drömma Och sova gott om kvällen, Bara de inte kommer på mina ställen Och det är just om kvällen som mitt minne Sköljer ner mitt jag i mitt sinne Och att bara få ligga där i min säng för jag vet att jag är fri från mitt gäng. Och det är det bästa jag vet, Det är vad jag håller kärt här i livet. Och kompis kom ihåg att livet läker inga sår, Det kommer sluta med att du bärs ut på bår Men du har kanske redan varit där? Vad vet jag, den som lever han lär Från sjukhuset till bårhuset på ett litet kick, Din morsa får inte ge dig en sista blick Men hon kan inte göra något åt Den vägen i livet som du valde att gå Så tänk på vad dina nära och kära ej kan återfå Bara för att du ska tro att allt kommer att fixa sig Men det sista du måste ha lärt dej: Är att allt kommer med tiden, jobbet, huset ja till och med en tjejen Men kom ihåg att om du bara hade levt som du lärt Så kan jag sätta en hundring på att du skulle bli något populärt Men som alla vet kan man ju inte få allt här i livet Är det något som du verkligen vill, så är det ju givet Att allt går här i livet bara om man jobbar hängivet Allt slit kommer i slutet ge dig tillbaka Mer än vad tomma ord någonsin kan orsaka.
Ja...... vad ska man säga? skrev ihop det nu på kvällen lite fort. :) btw, kan väl säga att jag är ny inom det här ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|