I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

patrik & taylor - försökte, jag försökte verkligen..

Vår Hiphop - Lyricism

2007-10-31 01:20

patrik & taylor - försökte, jag försökte verkligen..

kunde inte hålla mig borta ifrån det.

patrik:

Fåglarna sjunger inte med samma värme som förr.
Det är som om de vet att det inte är vi längre.

Farbror verklighet knackar på min dörr.
Överlämnar ett brev som jag inte öppnar.
Du kan ha skrivit något, jag lägger det under sängen.
Hoppas att det kanske står något annat om jag sover på det.

Förlåt, vet att du känner dig lämnad
men förstå att så länge ensamhet är ömesidigt
så är varken du eller jag aldrig ensamma..

Du ska veta att jag försökte
försöker fortfarande
och kommer försöka tills jag dör.

Känner du lukten av snö?
Man kan nästan ta på mitt vemod nu.
Hjärtedöd. Du sårar mig så djupt, älskling.

Efter många om och men så har jag insett
att gräset nog är grönare på andra sidan.
Men vad skulle jag göra på andra sidan ensam?

taylor:

När tårarna tar slut
lånar vi stjärnorna
de glittrar nästan lika vackert

du vet väl om
att världen skulle vara halv
utan dig
och att jag
skulle drunkna i blåkänslor
om inte du hjälpte mig
med hälften

och att jag skulle skicka
alla änglar på skallgång
i sökandet efter din själ

för ska du kasta bort den
så vill jag gärna ha den
i en glasburk
så jag kan ta fram den
och klappa den
när jag saknar dig
alldeles för mycket

Och du får mitt hjärta
som en påminnelse om
att jag i tanken aldrig är längre bort
än ett andetag mot kudden.

Lookin at you through the glass..

2007-10-31 17:20
upp..
the fire feeds on faggets

2007-10-31 17:41
Helt fantastisk.
Är själv inne i samma mode och skriver på samma topic. För mig tar det sjukt lång tid att ens få ihop något, men tanke på vilka känslor som ligger bakom orden. Vet inte om det varit samma för er och vilken sits ni sitter i, men jag tycker det här är riktigt jävla fint att läsa. Kanske beror det på att jag känner igen mig i det ni skriver. Eller, antagligen gör jag det till 100%. 

Känns dock svårt att bedömma den här typen av poesi/spokenword, för när allt kommer omkring är det såpass personligt att kritik inte spelar någon roll egentligen. Dock blev jag såpass berörd att jag rotade upp massa minne någonstans i bakhuvudet som jag just nu försöker att inte tänka på.

Shit, sjukt flummigt svar.

Kärlek grabbar.  
dingrinn.blogspot.com

2007-10-31 18:19
Fan vad jävulsk kul att du gillar texten trimmad!

Betyder jättemycket!

2007-10-31 23:35
Detta är vackert....Otroligt välformulerade rader.. Känns som att det är mycket tanke bakom varje rad!

Älskade verkligen :
Man kan nästan ta på mitt vemod nu.
Hjärtedöd. Du sårar mig så djupt, älskling.

Och :
du vet väl om
att världen skulle vara halv
utan dig
och att jag
skulle drunkna i blåkänslor
om inte du hjälpte mig
med hälften

Fett!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...

2007-11-01 00:49

tack så mycket!

2007-11-01 01:30
suger på att kommentera den här typen av texter. sött och smått ångerfullt och höst-aktigt.. patriks början var bättre än taylors, hih
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-01 01:33
soft max!

2007-11-01 10:48

det där går inte. patrik, du måste fixa flytet. få in nån laddning i meningarna. du formulerar dig bra men faller strukturen. det går inte. det känns halvdant att läsa för tempot är väldigt tafatt. det beror inte bara på att rim saknas för visst går det att skriva utan rim men då måste du dela in raderna bättre. utnyttja space-tangenten håhå. dina första två är helt ok men inte wow,

Förlåt, vet att du känner dig lämnad
men förstå att så länge ensamhet är ömesidigt

är de bästa raderna men som sagt, sista raden är fel språkligt sett och grejer som "Farbror verklighet" som knackar på en dörr känns sönderanvänt och klyschigt förlåt.

Efter många om och men så har jag insett
att gräset nog är grönare på andra sidan.
Men vad skulle jag göra på andra sidan ensam?

är också helt ok men upprepningen av "andra sidan" kunde ha skippats. och sluta rappa för i helvete, börja spela piano istället. eller skicka mig en duffel på posten.

Taylor:

jag är lite allergisk mot änglar som söker själar.. folk som använder såna uttryck tenderar att vara väldigt basic och tråkiga, inte sagt att DU är det men jag stör mig på ordvalen.

för ska du kasta bort den
så vill jag gärna ha den
i en glasburk
så jag kan ta fram den
och klappa den
när jag saknar dig
alldeles för mycket

är ett jättefint stycke och avslutningen är också bra. men jag säger det igen, bli inte så enkelspårig med stjärnorna och tårarna och änglarna och själarna. visst, det är fina ord men sätt dem i nya sammanhang om du ska använda dem. var lite innovativ. din del är mer diktig och flyter bättre än Patriks. den är mer läsvänlig och är bättre strukturerad. du kan det där. lär den där jäveln det och säg till honom att sluta rappa för han suger på det. när jag skriver det till honom svarar han typ: "yao vad fan men det är roligt yao". ok nu läste jag dina tre första rader och de är faktiskt bra. störde mig bara på ordvalen så jag skippade dem när jag såg det men äh. jag menar det jag säger. fan heteru taylor för..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-02 01:42

Tick-tack folks! :)
Hehe kukwini, jag vet.. kanske lite väl F14, i know.. men som sagt, gillar mina inlednings rader.. så de fick vara med, sen det där med änglarna vettefan, men dem kom med också.. ska tänka på next time. Kul att du gillar endå.. hehe! Hehe, i will! ;-] Men shii, låt han rappa, han kan ju, precis börjat! Om ett år är han nya 50-cent och säljer platina och har sex med jack och kaans syster.. jag är trött nu. Haha, skall egentligen vara "Tailor" - skräddare, men whatever..! Ska byta till Jack.

Offtopic.
Varför spelar du inte in längre QUYNH?!?!
Du är fet, hola på mig så spelar vi in nåt, jag är crack. atja!

2007-11-02 15:47
Smyguppar den här.

2007-11-03 03:21
DÖDA OSS, BARA FÖR ATT VI INTE RIMMAR. Lalala, jag är stenad så knulla min nacke.

2007-11-03 03:31
fett grymt dig att v stena och skriva emoskit.... ni kan bättre som vanligt fast ni borde visa det nångång för annars så tror man ju att man bara tror att ni kan ättre o det vil vä li ngen för tor r gör man i kyrkan

2007-11-03 21:44

taylors del var sjukt nice gillar verkligen slutet, helt underbart fantastiskt bra..däremot "priljans" del gillar jag inte alls han kanske borde träna lite mer innan han hookar med en av whoa´s bästa textskrivare..ledsen mannen men det här funkade inte..

2007-11-04 21:43
Hehe, nattish.. yeaah, kanske det, kanske det.. kommer nåt fett snart, promies.

Nykomligen.. hehe tack så mycket, det värmer.. sen tycker jag att Patriks del var skit bra samt bättre en min.. men det är ju min åsikt.. hehe, tack iaf.

2007-11-04 21:47
Och du får mitt hjärta
som en påminnelse om
att jag i tanken aldrig är längre bort
än ett andetag mot kudden.

Tyckte jag var för jävla fint...
Taylor, sen var din inledning väldigt fin också.
Diggade det mesta av din text faktiskt.

Sen ang. Priljans text så tycker jag detsamma som wini ungefär, lite mkt "ensamma". Men annars soft, inte mycket jag fastnade för, tyvärr.

Kolla gärna in min text "Why are we so blind to see" här i forumet!

2007-11-04 23:34
hehe.. crack!
Tick-tack.

2007-11-06 04:50
haha nattkrig har något fel.

tack wini, fats du är lite bög

jag är hemmanu.