I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sprang bort från all skit!!

Vår Hiphop - Lyricism

   

2007-10-30 12:33

sprang bort från all skit!!

Här är en text jag jobat på ett tag ..är inte så vass på skrivandet ,så jag ville ha lite konstruktiv kritik. ok här är den:

Jag sprang bort från all skiten för att att jag inte passade in,Ni berättade många ggr men jag fattade ingenting// Jag vände mig ifrån dom som bara gav mig rädslan,Packade mitt, stack o lät lokalerna vädras// För jag ville aldrig att ni skulle se mig gråta,Ni skulle se mig som en ynkling ni aldrig kunnat förlåta// I hörnan där jag satt kunde jag suttit för alltid,Men mina äkta vänner drog mig ut till en ljusare framtid//  Nu sitter jag här med allt jag kunnat drömma om,Jag koncentrera framåt utan att vända om// För detta tackar jag er ni vet vem ni e,Jag e förevigt tacksam för ni tog bort mina problem// Gav mig en hjälpande just när det behövdes,Ni gav inte upp som resten av folket// Tackar även min familj ,min mor o min far,Tack för allt ni e det bästa jag har// (hook) kan inte säga vad jag skulle göra utan er ,ni som gav allt har gjort så jag ler// Dagen jag ser nu så klar den har blivit,alla år jag slösat bort som ifrån mig har glidit// kommer leva nu som jag aldrig gjort det förr,ska ta vara på det jag har o alltid ha öppen dörr// Spenderar inte min tid samma sakar som innan ,jag ha förträngt låtit det sjunka i dimman// låtit det försvinna brinna till kol,för utan det skitet kan jag sikte mot min mål// Till alla dom som stod kvar när det gällde,och som tog mina smällar för mig , när det hände// jag älskar er innerligt jag lovar o svär,jag älskar er o jag vill alltid ha er här// Och till alla utanför som bara tittat på,kom inte till mig nu ,utan bara fortsätt gå// det handlar inte om vad du vill göra, utan vad du gör,lägg ner det dumma jag vet att du lyssnar, jag vet att du hör// så börja ett ny kapitel skriv en sista rad o byta sida,för tro mig jag vet, jag har fått lida// om du vet att du gör fel så dra där ifrån .stå inte kvar o gör som alla dom // som redan sitter fast bland de förlångt gångna,bli ite som dom ,det finns redan för många// som har gått över gränsen som inta kan vända  tillbaka,som redan har gjort för mkt o som bara kan hata// det hatet jag har lyckats vända till något gott,det kan du också gör jag hoppas att du förstått// att man kan om man vill det e så det fungerar,så ställ då upp bli något mera// ge nått mer av dig själv än det du har gjort,

låt inte andra styra dig som dom förut har gjort//

-peaCe-