rapbattle till en film (hjälp)
Ok, skriver på ett filmmanus som ska va klart på måndag. Handlar om 4 brats som misslyckas totalt med att få tjejer och efter att ha sett en snoopdog video där han omringas med massor av tjejer bestämmer de sig för att bli hiphopare och börja rappa. De klär sig hiphop och försöker skaffa rätt attityd osv... Sen möter de 4 riktiga rappare på gatan och utmanas i en rapbattle.
Jag har aldrig skrivit nåt sånt här innan så jag skulle behöva lite tips och feedback på det jag skrivit.
Pierre tänker fortfarande på denna, om ni kommer på nåt bra får ni hjärna fyll i!
Hiphopare1 ”Jag önskar jag hade en spegel så jag kunde visa hur patetiska ni ser ut. Men när ni själva får reda på det blir det riktigt jävla surt.”
Frans ”Wow, det där va ju väldigt kreativt men här kommer nåt synnerligen intensivt och lukrativt. Din morsa är så fet att hur mycket hon än äter kan hon aldrig bli ”met”.
Hiphopare2 ”Oj, här har vi visst lite problem med att rimma, och min mamma? Din mamma limma, på mig, är hon inte het så säg. Allvarligt talat ni ser ut som idioter, inse för fan att det är vi som är lejon och ni är antiloper!”
Lupus ”Om vi är antiloper är ni en hög med soper. Speciellt du med din fjuniga mustasch, den har ju för fan färre strån än din morsas nyrakade buskage.”
Hiphopare3 Här var vi visst lite roliga, men ni borde va oroliga, för vi kommer att knäcka, bräcka och få er att säcka, ihop, som ett korthus i orkan, kan ni inte bara dra, typ till Kasakstan."
Carl-Henrik ”Kolla på ditt stora smycke jag blir alldeles bländad. Du skulle ta mig fan va tusen gånger snyggare om din hud va skändad och då skulle du fortfarande vara ful. Oss emellan, det kan ju inte vara kul, att vara du, men nu är fallet så ju.”
Hiphopare4 ”Ni går här med nyapplicerad attityd och försöker stila men när brudarna ser er blir de abrupt fertila. På stuns, va fan, ge er iväg omedelbums, det är sängdags säger era mammor. De sa det igår med när vi sög på deras tuttar likt ni gjorde när ni va små knuttar”.
Grejen är att jag skrev dessa på nån timme igår. Är nöjd med nåra men vissa håller ju lite sämra klass:) Ni får hjärna komma med egna förslag och inputs, skulle verkligen uppskattas!
Meningen är att de riktigt hiphoparna knäcker bratsen i slutet med den sista versen. Bratsen ska vara snäppet sämre och det ska synas att de inte har så mycket skills, samtidigt ska de inte va superdåliga liksom.
Tack på förhand.
så är det med det som det är med det som är.....
|