När jag blir stor pappa..
när jag blir stor pappa, kanske någon berättar för mig varför jag hatade tisdagar när jag var liten för att just du hämtade mig på dagis även fast jag alltid fick en glass i kiosken på vägen hem
och när jag blir stor pappa, kanske någon kan förklara varför jag grät mig till sömns alla de kvällar då mamma kom hem sent skulle hon vara hemma klockan 22.00 och den hann slå om till 22.01 innan hon kom var jag alltid säker på att hon var död
pappa, du såg mig varje gång när jag stod och grät i fönstret och tittade ut mot vägen långt efter läggdags och undrade om hon låg mördad i en park någonstans men du sa aldrig någonting aldrig någonting
jag var fem år gammal.
när jag blir stor pappa, kanske någon vill berätta varför jag verkligen inte brydde mig om när du reste bort varför jag alltid svarade nej när du ringde och frågade om jag saknade dig
när jag blir stor pappa, kanske jag får reda på varför jag knappt har ett enda minne av dig från min barndom ja, inte för att du inte var hemma eller närvarande du var bara inte riktigt med i min värld du var inte riktig pappa
när jag blir stor pappa, kanske pusselbitarna faller på plats och jag ser saker som jag var för ung för att se som jag är för ung för att se som varför mamma flyttade ifrån dig
för du vet, jag gråter nästan varje dag tolv år senare för att vi går och lägger oss osams varje kväll och för att jag har dåligt samvete för att jag skriker på dig hela tiden för jag vet att du försöker fast du vet själv att du inte försöker tillräckligt
men jag älskar dig pappa, fast jag inte vill erkänna det fast du inte ens är värd att kallas pappa
the fire feeds on faggets
|