(som den första fågelsången när våren kommer)
ni kan se det som en lång dikt eller lite fler uppdelade stycken, det spelar mindre roll. och ja, jag är kär (om det inte framgår i texten) öppnar mina ögon sträcker på mig och vaknar till liv dagen gryr, blickar tillbaka mot den tid då jag saknade frid gnuggar mig i ögonen gäspar ljudligt och öppnar mitt fönster betraktar folk trötta, stressande i samma gamla mönster väntar på att hösten ska bli vinter och vintern bli vår men trots att löven redan fallit gör du min himmel blå inifrån jag vet inte varför men världen blir bara så mycket vackrare reflekterad i dina ögon plötsligt får alla låtar en mening och även om våra namn inte kommer stå för evigt låt oss njuta av vår medvind för vi är ett skolexempel på personkemi och att det aldrig blir som man tror det ska bli med dig känner jag mig bara så otroligt fri (som den första fågelsången när våren kommer) vi kommer alltid möta spår av ångest genom årens gång men såren som bränt och alltid kommer bränna står bara i kontrast till vår kärlek och i slutändan är det väl vad livet handlar om vi skyndar, stressar, syndar, älskar och ser hur tiden förvandlar oss du är en av de få jag kan rycka på axlarna med så låt oss bara glömma världen här kan ingen ge våra drömmar ett värde (jag borde kyssa dina ögonlock för du ser mig på ett sätt som ingen annan gör) för det enda jag vill är att hålla om dig tills morgonen kommer det enda jag vill är att vara den där strimman av ljus som letar sig igenom dina persienner en kall decemberdag
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|