konstgjord - minnesförlust.txt
Heaven is a place nearby
Jag stannar hemma idag, behöver rensa ut tankar Efter allting som har hänt, kan inte tänka på annat Det står stilla i mitt huvud, vad är mitt problem? Jag mår bra, och kan gå vidare som inget är fel Jag visste hur det skulle bli, men sjönk i förnekelse Och litade på hoppet som i drömmar jag ser med dig Bara du kan få mig le igen, men gråter inombords Men vet med rätta ord att sist jag såg dig var ett mord Att bilden av din nuna kunde ge så mycket blod Har förnekat det så mycket att till och med synden dog Och din nyckel till mitt hjärta fungerar inte längre Jag var väl en av två som ville dela det jag kände Kan inte ta tillbaka någonting, om jag ens ville Och dagarna vi delade har jag som klara bilder Minnen är nåt farligt, jag vill få minnesförlust För då skulle jag ha levt som att ingenting är dött
Dagarna passerar dubbelt så sakta utan dig Har återvänt till mitt liv, bara gamla fula mig Det verkar som att turen vänt bort från ljus igen Och börjar nu se skönheten för dom som skjuter sig Bara slippa allt, bara ge upp sånt man önskar Folk tittar snett på mig, men vilka är dom att döma Jag skiter i vad andra tycker, för jag har nån att älska Även om hon inte älskar mig tillbaks så kan jag vänta Jag vet att ödet har sin plan och väljer väg för alla Så bevittna livets gåta, älska, vara kär och falla Du tar min anda, men tappar andan med nån annan Och ställer frågan till mig själv om allting är bortkastat Vill svara nej, men vet ärligt talat inte längre Kan va en mes och säga att jag saknar dina händer Jag trodde verkligen att vi kunde göra hela året att älska Men allt jag ser framför mig nu är hur såren blir märkta
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.
http://www.myspace.com/johanawesome
|