Caine - Står vid vägskälet igen
Detta är min avslutande text i det som varit. Dax för mig att börja se framåt, kunna gå vidare
Nä, ärligt nu har jag försökt rensa bort alla spår Alla bilder, allt som påminner om dig fast det inte går För alla minnen vi delat är som fastspikade i planken Som jag byggt runt mitt hjärna för att stänga ute tanken På dig men spricker bildas och isen brister itu över marken Och jag försöker blunda, men ljuset skiner igenom & varken Mina tårar eller mina sanningar tar bort det som bränner Inga vänner kan hjälpa mot det jag känner så ja knyter mina Händer i ren ilska och slår tills knogarna bultar å river Å driver mig till vansinne i min iver att glömma de som svider Men känslan går inte å glömma, kärlek som inte försvinner Ingen som vinner när man ingen annan utväg tillsammans finner Orkar inte kämpa, lägger ner mitt sista försvar och låter dig gå Försökte få dig att förstå, men du vägrar lyssna och går inte nå Så jag viker bort från dina fotspår, jag lämnar ditt liv och i min jakt på inre frid så blundar jag men ber dig snälla skriv För nu finns jag bara kvar som din vän, inte nu men du vet sen När allt har försvunnit och jag har rensat ut dig hur mitt hem Du hade rätt, jag har tillslut insett att verkligheten är bättre nu Den som tog bort min andledningen till att kämpa var du, så Varför lyssnade jag aldrig? Hade sluppit tårar och alla orden Som sårar och vi hade inte bråkat som dårar men nu har jag Klarat släppa min dröm och lyckats vakna upp från min sömn (Ge mig en flaska jäger å låt mig få drömma mig iväg igen)
så att hålla mej borta är mitt enda sätt att älska dig
|