Alexiiis - Jag sticker nu
Text på 22 bars. Nu när du ändå är här, kan du lika bra läsa & droppa en kommentar! ;)
Jag klarar inte detta, hjälp mig, jag klarar inte mer Trött på all denna jobbiga fucking skit som sker Trött på att komma hem till ett hus där allt är stökigt kaos Jag behöver vila, snälla någon hjälp till och tryck på paus Ni tittar på mig sen tittar ni bort igen, jag vet att ni vet Ni vet jag mår kasst, ni vet jag söker & behöver trygghet Ni måste hjälpa lite, ni borde fattat det vid detta laget Är ni nt redo att hjälpa låt mig vara då, det räcker med barnbidraget Men då får ni stå ut med skulden om detta blev sista andetaget Ni måste förstå att ni får välja nu, hjälpa eller lämna? Bestämm er, ska jag stanna kvar eller ska ni mig utlämna? Ni kallas föräldrar, föräldrar ska faktiskt ha iallafall lite empati Men ni bryr er inte, även jag är ordentlig och alltid lika drogfri Visst hade vatt trevligt med föräldrar som uppskattar en Men vafan jag har vant mig att ni alltid är lika besvikna Att ni hela fucking tiden säger att ingen nånsin vill mig efterlikna Jag har börjat fatta nu liksom att ni tycker jag är till problem Tänker på det hela tiden tankarna snurrar runt i mitt tankesystem Hade vatt skönt & bra med föräldrar som bevisade att dom ville ha en där Men jag vet, ok jag vet att det enda ni tycker jag är, är besvär Visst det blir jobbigt och tufft, men jag klarar mig utan er Visst jag kommer sakna er men jag klarar mig, det tror jag nu alltmer Peace.
Du kanske kollar, men du ser absolut inte.
Asså det är fett nice budskap och så men rimmen måste jobbas på asså! nödrim hela vägen ... texten e fin så men självmord? du menar det väl inte?
Take every day like it is your last day of your life...
Ska tänka på det. Har aldrig sagt något om självmord? Uppskattas att du orkade läsa igenom den! :)
jag gillade den här, den fick en, ja iaf mig att tänka, lite, Rimmen var väl sådär, men det blev faktiskt bättre mot slutet, själv tycker jag att det inte är så viktigt i det här budskapet, men såklart så skulle det inte funka men bara för enkla rim, jag antar att det inte är rim du vill hitta utan sympati, eller? hursomhelst så var den helt okej, keep up the good work:D
"Men då får ni stå ut med skulden om detta blev det sista andetaget" Tänkte jag på :P
Take every day like it is your last day of your life...
känsligt, en bra text. Dock finns det svagheter som rimmen och bättre struktur, undvik också ord som fucking. Just ja, skriv den inte i kursiv!=)
Lookin at you through the glass..
Peppe : Du fattar precis! Tack för tipset, ska tänka på det. PZ :9Lillpolacken : Jag menar inte självmord, snarare att jag inte klarar mig själv. ;)Priljans : Hehe, okejdå. Tack för tipsen, ska tänka på det i fortsättningen. Fortsätt kommentera Whoa! UUUPPPP !
En djup text känlan & flowet finns där. Men som sagt förök att klämma in lite dubbelrim. Så blir det trevligare att läsa. Kanse inte en text med det här innehållet, & i sånna här texter behöve rman ju inte rimma så mkt i om man skriver ut sina känslor. Men det är nice om man klämmer in ett litet dubbelrim härodär. :) Peace!
www.myspace.com/suspectrap
Suspect- : Mindre nödrim, mer dubbelrim, I get it :) Tack för du tog dig tid & läste, Peace!
Den här var bra =) djup och man börja tänka till, Du har utvecklats ... ;D
Man lär sig av sina misstag ,,,
Denna tjejen har talangen säger jag bara :) Bra handling i texten tycker jag , utrycker dej väldigt bra , Bäst som vanligt älskling
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Innehållet är viktigt och du har verkligen mycket att lätta från hjärtat, det handlar bara om att bli bättre & bättre med tiden, på att förmedla just det här.. Bättre rim, finare röd tråd, osv. det kommer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag diggade texten, men du behöver jobba lite på rimmen. Nästan bara nödrim, och så behöver du jobba lite på dubbelrimmen. Utöka det lite. men annars diggade jag det. K I U P :)
OST!
helt ok, känns som du ska jobba lite en aning med rim och struktur som priljans säger, men det kommer med tiden!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
bra flyt men alldelees för enkla rim paus kaos är ju första som poppar upp i huvudet typ..lite playedout som rim eller aa du fattar nog=)
okej lyssna gumman 1. rimmen är i texten när det gäller rap , som du själv håller på med. det är hur du formulerar dina meningar och hur bra du kan berätta. rimmen är fortfarande viktiga. men inte så viktiga som inte alla fattar.. ta petter tex. han rimmar ofta på saker som " dom - om " " hon - tom " osv. så du ska inte tänka på att köra sjuka rimm på varje rad som tex. " freak - Avsugningsteknik " osv ... men du kan variera med sånna svårare rim också :) det du kan lägga till på dina rader är dubbelrimm som folk tidigare sagt samt flerstava lite mer, du får leka med rimmen osv. :) sen när du rappar det kommer låta så snyggt :) lycka till tjejen! peace.
1. orden som du använder när du rimmen i texten är inte SÅ viktiga när det gäller rap , . det är hur du formulerar dina meningar och hur bra du kan berätta om det du skriver* skrev fel först: )
Exakt, träna på innehållet först. Sen om du vill kan du tänka ut lite flashiga rim. Men innehåll goes first.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
så du ska inte tänka på att köra sjuka rimm på varje rad som tex. " freak - Avsugningsteknik " osv ... JÄVLAR VILKET RIM .. NOT! Du förmedlar det du vill ha sagt osv, det är ju bra på så sätt. Men.. Om du skriver en första rad, och sedan ska skriva en rad under den där du ska ha med ett ord som rimmar på sista ordet i första raden, tänk på att det inte ska låta som att hela raden ändrar sig osv, bara pga rimmet. Om du fattar.. Nödrimma inte med andra ord. Rimmet ska kännas naturligt. Du skriver lite enkla rim, men fortsätt med det tills du kan hantera det lite mer, så du inte nödrimmar. Kan ta ett exempel:Ni måste förstå att ni får välja nu, hjälpa eller lämna? Bestämm er, ska jag stanna kvar eller ska ni mig utlämna? Andra raden så har du formulerat om hela grejen för att få dit ett rim. Försök formulera om det då, för det är mest jobbigt att läsa det. Du hade kunnat rimma på t. ex. skämmas eller kämpa för att slippa ha en så fucked up formulering på det. Håller dock inte med om att du inte ska använda ord som "fucking". Det uttrycker ilska, känslan, och det är bara bra. Tänk på vad jag sagt så går det nog bra. Fortsätt med enkla rim ett tag, men lär dig dubbel och flerstavsrimma. Lär dig bara att inte nödrimma och öva på formuleringarna. Tänk så här när du skriver varje rad: "Är det verkligen intressant/kul att läsa det här? " Keep it up!
ten, sluta tro du är så pro leet för du ägnar halva ditt liv i lyricsm forumet, jag skrev ett exempel och det jag skrev är lite bättre än hej - tjej... har jag fel? =) peace...
Jovisst, det är det. Men det var roligt att du kallade det "sjukt".
Hahaha, tack alla för kommentarerna. Jag ska i stort sett förbättra rimmen alltså? Men det är svårt att få in flerstaviga rimm ibland, dom ska juh passa in i själva handlingen också. Så om jag skriver typ hur dåligt jag mår, kanske inte: Freak - avsugningsteknik, är dom bästa rimmen, men jag fattar poängen. Tack för tipsen. Mer kommentarer? ;)
jo det går nästan flerstava till allt i dina texter, det kommer med tiden :) forsätt skriva.. blir lättare att flerstava sen när du har hållit på lite längre :) lycka till peace
Riktigt schysst lyrik!! // MVH Aidon
http://www.Aidon.tk
Tack grabbar. UPP !