de där obetydliga ögonblicken i evighetens evighet
jag andas in frisk luft, pustar ut och sätter mig ner i busskuren på den enda bänken jag ser dagen har varit en kamp, jobbigast i hela måna’n och jag hann bara med hälften av det jag lovat därför kan det vara skönt att bara sjunka in i tankarnas värld och bara låta dem sakta vandra iväg fokusera på de små saker man i all hast annars missar och inte bry sig ett dugg om ens flagga är hissad de saker som skyms av hets och stress och löften om förbättring att på allas vår långa klättring mot toppen… … få känna att det släpper i kroppen jag vet att jag kan sätta hoppet på mig själv även i stridens hetta och när jag skriver detta ser jag hur himlen plötsligt öppnar sig
små ögonblick som försvinner bort tankar som inte räddar världen men kanske gör livet lite mindre kort
visst är regn vackert, men jag undrar om det vill förmedla nått om gudarna gråter för mig och min levnadslott eller om det bara är så simpelt, så som vi alla vet det att regn ska falla och att vi så småningom faller med det jag vaknar upp ur min hobbyfilosofi, för rätt vad det e så kommer en jämnårig tjej och sätter sig bredvid men på bänkens andra ände naturligtvis, är väl för feg för att chansa blint och ta risken att se ut som ett freak men vem är jag att döma när jag gör precis likadant det är ett ständigt pendlande mellan att passa in och vika av för man vill inte leva på ett annat sätt bara för sakens skull utan för jagets skull så att man kanske någon gång hamnar rätt du är den enda människan som kan förändra ditt eget liv men ibland är det enda rätta att ge det tid vi drabbas alla av framtidsångest, men ibland är det enda rätta att sitta i en busskur och vänta på en buss som aldrig kommer
små ögonblick som försvinner bort tankar som inte räddar världen men kanske gör livet lite mindre kort vi sitter fortfarande här, vid den sista anhalten endast skyddade av busskuren från regnets piskande mot asfalten sju minuter har gått, och hon har bara stirrat ner i gruset jag undrar vilka tankar som virvlar genom hennes huvud kanske är jag en sån kille hon bara viftar bort men hur vet jag om hon tittar på mig när jag tittar bort? dags att sova kanske.. godnatt på er! /Ranch
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|