Vi ber om uthållighet
Denna text kom till för 1 & 1/2 år sedan, när jag och två vänner till mig (av manligt kön)
var hemma hos mig och i princip inte gjorde någonting. Då dem plötsligt får för sig att, med ironi, dra en hel del sexistiska skämt o.d. Då jag tillslut fick nog och skrev texten nedan. Måste tillägga att den är oseriös och menad som ett skämt.
Experterna ljuger och säger at ni duger,
oroliga över storlek och prestation.
Men nu har jag valt att samla till en manifestation,
för njutningen, att dra fram den kassa skjutningen i ljuset,
för vi är trötta på andingen, ljuden, skakningen som inte ens är nära det äkta ruset.
Dra fram den brutala total sanningen om xx och xy-gen, fult jävla folk kommer för tidigt, lär dig att vara sen.
Vi säger era namn, slänger oss blottade i eran famn, varma och hängivna för att sedan få våra förväntingar sönderrivna.
Vi ler, tar kroppslig kontakt, säger att ni träffade xakt, och höjer era sinnen till oanade höjder, när vi inombords ber om att situationen inte ger några följder.
Kvinnan, höj din röst, dölj ditt bröst, plast eller din egna kropp kan ge dig tröst! Tills vi utrotad den sista för tidiga utlösningen, samlat noll-poängarna i den smått fascistiska ihopfösningen.
Låt dem fula hundarna, byrackorna hållas i koppel tills dem lär sig rulla sitt och ligga, för att det är ju faktiskt så att deras plats är på golvet där dem kan sitta och tigga.
Bli inte arga nu...den är på skämt.
Ge gärna kritik.