Kan inte.. /Ranch
skriver så fort jag kan innan känslan försvinner om jag väntar för länge så hinner den kanske vända med vinden för allt är temporärt i denna värld ena dagen vet man vart man ska och vem man är andra dagen undrar man varför det känns sådär som om man strider mot demoner med pennan som enda svärd men trots att jag vill ge mig av efter vartannat nederlag så vägrar jag att blunda förrän jag sänkts ner i min grav vi bryts ned av det vi själva bygger upp och om du inte själv kan se det är du ännu ett kryp under min lupp men jag vägrar offra mitt jag, trots alla måsten och krav och har jag en dålig dag så vägrar jag att låtsas vara glad alltför ofta jagar jag saker jag inte har vilket i längden bara sänker mitt sinnelag så när vinden är svag ska det finnas kvar inom mig att jag inte blundar för det som stundar och aldrig nånsin finner mig i..
hur vi målar in varann i hörnen gör det för att andra gör det öppna era ögon och öppna era hjärtan samla dig och försök kan inte blunda som ni gör kan inte blunda som ni gör kan inte blunda som ni gör kan inte, kan inte livet är så svårt, men på olika plan från stressande föräldrar, gamlingar till snoriga barn jag har i-landsproblem, men de är mina problem du kan aldrig jämföra olika liv och leta fel och det är det som gör att jag förstår hur vi har hamnat här en atmosfär som skapar svaga själar i en vacker värld i en värld av fart och tempo, måste du hitta det som gör att du går upp när du bara hellre vill ligga kvar i sängen jag tar mig igenom det med blocket och pennan och hoppas och kämpar hårt för att något ska förändras gör det inte för propps eller pengar, snarare för känslan och det faktum att jag annars skulle vara en svagare mänska vi undrar vad som bestämmer vårt öde men missar ofta vad vi egentligen behöver det här är inte bara en text med tankar från mitt eget liv utan den speglar också den verklighet vi lever i klart det slutar i ångest, när för få förstår att samhörighet är stödjebenen till vårt korthus i stormen
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|