Caine - En bättre tid
Min andra text som ja ha skrivit. ha dock inte orkat få ihop en reff än å ska lägga till några till rader var det tänkt. men ge gärna lite kommentarer!
En bättre tid
Jag drömmer mig bort till en värld full av liv En plats där barnen inte längre föds med Hiv Där ingen skillnad finns mellan fattiga och rika Där vi kan bo tillsammans, där vi alla är lika
Ingen som lever ute på gatan, ingen som längre räds för satan En plats utan droger och piller, inga krig som ditt liv förspiller Där våldtäkt och dråp inte existerar Där ungdomarna inte längre experimenterar
Jag är så less på alla tidningsrubriker om hur staten sviker Där ensam är stark och man sparkar på den som ligger En utblottad sate som nu på gatan tvingas tigga, som lever på minnen av när han senast fick ligga Den ensamma pundaren som sover i trappen, Han som lever på drömmen om den stora skatten Han flyr undan staden och söker trygghet i natten Han lever på lånad tid tills langaren får fatt han
Eller hon som vid sitt bord sitter och gråter Önskandes att hennes barn henne förlåter Fast i ett ständig sökandes efter sitt rus, Hon vet att sin framtid hon krossat till grus
Det ledsna barnet som aldrig fick uppmärksamhet Tittar på sig själv i spegeln och gråter för att hon är fet Egentligen är hon smal som en sticka, Hon ser sig själv som ballongen som håller på att spricka
Eller pojken, han som ständigt fick spö Tills en dag han ledsna och istället ville dö Han skrev ett brev till de som förr aldrig lyssna Nu minns vi han, han som dog i det tysta
Den äldre tanten som genom fönstret alltid tittar Önskandes att hennes barn snart henne hittar Hon saknar alla de underbara skratten Hon somnar in gråtandes i natten
Den oskuldsfulla flickan som blir tagen i parken Avsliten alla kläder och sen puttat till marken Hon ligger sen gråtandes medan blodet droppar Kvällen efter är det hon som framför tåget hoppar
så att hålla mej borta är mitt enda sätt att älska dig
|