ironi - Jag kommer hem till dig
Hon väntar och det känns som att hon väntat hela måna'n/ på att han ska komma hem och hämta det han lovat/ hon tappar nästan hoppet, ljuset är nästan brunnet/ men hon ger inte upp trots att det mesta nu är svunnet/ ett fast tag i känslorna som håller lågan vid liv/ hon låtsas att han är en stark soldat, plågad i strid/ men innerst inne vet hon inte vad hon tror/ hon vet att hon har satt sig i ett land där sagor bor/ det kanske är dagen nu, då sagan tagit slut/ han kommer aldrig mera hem, han som har dragit ut/ det är så hon börjar tänka, finns det inget?/ hon har suttit där och väntat medans ingen ringer/ hon släcker ljuset, i fönstret blir det kallt och svart/ där hoppet alltid brunnit finns nu bara allt som vart/
ref: Men, det är något som du inte vet/ han har älskat dig i evigheters evighet/ han har varit hos dig hela tiden, vid din sida/ han har gråtit med dig, dömd att se dig lida/ du var hans allt och kommer så alltid vara/ han väntar på att du ska se, att allting klarnar/ Du var hans hela liv, den mannen som drog ut/ hade ditt namn på läpparna när det tog slut/
Han ville aldrig åka, men han ville ge dig allt/ han ser dig stå och vinka, allting känns så ensligt kallt/ det smakar evigt salt i munnen när han längtar hem/ du är hans hjärta, hans själ, hans värld, hans enda vän/ du är hans enda kärlek, prinsessan i hans saga/ men utan dig så blir han ledsen av att bara vara/ men du är all hans kraft som driver honom framåt/ du är hans motivation till att han kan nå't/ han skulle aldrig göra något för att såra dig/ nu är han på väg hem igen till en förvånad tjej/ han har ett leende på läpparna och blodet rusar/ han tänker på det sista som du sa och orden susar/ "Skynda dig, kom tillbaka snart, jag älskar dig"/ Nu ska han överraska henne, världens enda tjej/ han ser ett ljus som närmar sig, han hinner inte väja/ han tänker på allt som han inte hinner säga:/
ref: Det är något som du inte vet/ jag har älskat dig i evigheters evighet/ jag har varit hos dig hela tiden, vid din sida/ jag har gråtit med dig, dömd att se dig lida/ du var mitt allt och kommer så alltid vara/ jag väntar på att du ska se, att allting klarnar/ Du var mitt hela liv, den mannen som drog ut/ hade ditt namn på läpparna när det tog slut/
Tillägnad Johanna Andervik, min första, min enda, min eviga kärlek.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|