MvH - Ångesten
Jag är fängslad i kroppen o lämnad av hoppet Och det som förföljer mig är en känsla av ångest Varje dag som går känns som måndagen i veckan Ödet kommer, stampar, skrattar o spottar mig i fejjan Eller när Gud är försvunnen o lucifer ropar Är det som att stirra på sista snusen i dosan När den man älskar fäller en tår Se den sakta glida nerför kinden så känns det som år Vara fast i mörker o inte hitta ut Jag kollar närmare på problem men finner inget slut Att vakna från kvällen innan o fatta vad man gjort Inse att det verkligen gått snett, då tappar man allt mod Ser inte skillnaden på, sanningen o nått man hittade på Eller då man inte riktigt orkar springa i mål När man skrikit klart o ser hur lite dem lyssnat Jag står alltid själv när musiken har tystnat
Det finns dem som väljer att bedöva sin ångest Jag tar bongen eller holken, sen röker jag bort mig Men jag har börjat förstå, att efter en timma När drogruset släppt, så mår jag sämre än innan Jag vill inte rasa mot marken med snaran runt halsen Utan få ett bättre liv, om jag bara haft chansen Men mina tankar plågar mig, som doktor Mengele Medan ekot i huvudet skriker, det har gått åt helvete! Jag är den som är en dålig vän o sviker bara folk Och som alltför ofta vinglar fram på livets smala gång Jag hatar känslan av att vara ensam När jag är lämnad finns ingen sol, det bara regnar Jag ville hitta hem o bli lycklig som nygifta Så tog ögonmåttet o såg och byggde en synvilla Fast nu är det som höst när sista lövet har fallit Jag blickar framåt men ser bara död i min framtid
Det kan tyckas lite flummigt, men det är en låt, och tog inte med reffräng och sånt, hoppas ni förstår temat. Säg vad som är fett som smör, och vilket som inte passar in.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|