Fönsterutsikt
Sitter och kollar ut genom glasrutan, nu när mörket faller Molnen är gråare än den tappade askan på fönsterkarmen Regnet piskar i takt med att rizzlan tynas bort med glöden Och förgår i det tomma intet precis som våra korta öden
Jag måste öppna, vädra lite...
Brukar studera folk som passerar efter jag rullat spliffar Och det enda jag ser är uppgivenhet i deras tomma blickar Trött på den här planeten och allt vad världen heter, så ja Du kan ge dig fan på att jag rymmer från verkligheten Hoppet försvann samtidigt medan holkarna brann.. Och likt alla spliffar jag tänt har livet formats till damm Klart att det finns en väg tillbaka men orkar jag fram? Med en ångest som bagage genom denna hårda strapats Nej, ingenting kommer ordna sig alls , så bara.. ta del av min smärta istället för o säga "det ordnar sig allt" Demonerna som smög sig på var knappast taktfulla Det var dom som stal min sömn och skapade en nattugla Så nu sitter jag här, tittar ut, isolerad i min haschbubbla För drömmarna man en gång hade blev snabbt spruckna Jag skapar mina egna visioner... vill inte stanna här Så jag tar en annan väg destinerad till en annan värld Du kan också hoppa på tåget och medan vi färdas fram söker vi efter lyckan långt bortom babylon i fjärran land
Vanligtvis hittar du den inte här nånstans..
för du är inne på fel bana
Men jag tar del av din smärta om du också ligger vaken i natt nu när solen gått ner och persienerna är neddragna..
.. när staden är svart.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|