I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rebus - Gasen i botten

Vår Hiphop - Lyricism

   

2007-05-24 22:28

Rebus - Gasen i botten

shuue gott folk, want some comments + kritik på min nya text som jag hoppas blir låt om jag hittar ställe att recca!

Here it is:
 

Få verkar spegla sej och tänka jag är söt, jag tror man påverkas av media och deras försök//

Att få det här till en vackrare värld, ingen bryr sej om nån tjock, fuckad stackare där//

Som snackar om besvär, man skrattar och svär, man zappar och där!//

Wow, hittar man sin idol, en kille av stål, inget snille eller så men det finns inget som han inte tål//

Han är lika rik som farbror Joakim, och brudar, ja det har han i stora stim//

Man tänker; som han vill jag va, en man med hållning och stil, en man med hollywoodsmil, en man som håller i krig//

Men ingen klarar av att bara vara sej själv, när så många krav ställs, alla glömmer bort att va snäll istället och föreställer en värld, utan problem//

Men före kvällen är allt det där, utan problem som bortblåst, då tänker man på allt man fått å//

Man kommer på att listan är kort då, tänker på hur mycket som har gått åt//

Att vara någon annan för att få va med någon annan, du tänker skit samma//

Och intalar dej något annat än att dina kompisar är pinsamma//

Allt har gått över styr när man för och styr, bara för att man har en allt för dyr klädsmak//

Men ärligt talat, jag försöker övertala dej, att vara dej själv, shit jag fattar väl själv//

Att du kanske får ett större umgänge, och du kanske kommer i säng med//

Den snyggaste bruden men det spelar ingen roll så länge du hänger med falska//

Och spelar andra roller och ditt gäng börjar knarka, jag har spelat alla roller//

Men kommit på att dom starka, harklar sig, tackar nej och smackar nöjt med tungan//

Om man vill akta sig för dumma saker, att visa stake är en bra grej så länge man kan va sig, själv, va dig själv, om du vill ha en vän, som du kan lita på//

Och hitta på nåt som ni båda vill, hitta på nåt istället för att bara stå still//

Ni kan hitta på nåt till exempel gå till gatan, istället för att sitta flera timmar framför datan//

Jag skulle inte klara en hel dag fan, utan riktiga kompisar vid min sida, utan mitt gäng//

Men nu har det blivit tid att, avsluta låten med en refräng//


Ref. x2

Slappna av nu, va dig själv//

Kör din grej, va bestämd//

Inte tappa fart nu, gasen i botten//

Bara slappna av nu och va dig själv!//

Bara en vers plus ref, jag vet men det blir säkert bra iallafall :P

päjs oout!

Bildar ord av bilder