MvH: Det blir bättre med tiden
Jag skrev nyss klart en text, som ska spelas in. Den är lite mer allvarlig än dem jag brukar skriva.
Texten är ett samtal mellan två vänner, där nummer ett (jag) pratar om mina egna problem
Mvh=1 Kompis=2
Vers1: 1I dagens läge, gäller de att ligga i täten Nu är allt förjäves, nästan så ja diggar misären Tänder en fet, har inge val än att gilla mitt läge Lägger mig ner, drömmer mig bort, o stirrar på stjärner Min blick är tom, precis som mitt bankomatkort Man kan ju ta nått, men åker då fast för lagbrott Jag är luspank, men ändå har jag smutsigt hår Att va berusad, är de ända jag gör mig lustig på Jag borde ta tag i mitt liv och skaffa arbete Men all skit har tagit min tid, de måste fattas samvete Allt det jag önskar är att jag slipper o önska Men det faller i glömska för alla glassplitterdrömmar
Reff: 2Ey man, det blir bättre med tiden Även om du nu är längst ner i skiten
1Ja visst blir man stark av att gå i uppförsbacke Men om jag vänder mig om , går det utför branten
Vers2: 1Jag får tusen spänn i månaden, från plugg o lön Dem tas ut direkt och går upp i rök Jaa bokstavligt talat, på denna osmakliga vana Och jag ser nu att jag skulle ha valt livets ofarliga bana Fast det handlar inte om pengar...nej, vänta lyssna Utan att tackla skiten, gå sin egna väg, och känna lycka Vissa tycker att lycka är kärlek, och jag kan hålla med För all den trygghet och närhet kan förtrolla mig Men efter man torskat tjejen på bråk som inte löst upp sig Slutar det med långa nätter, ångest, och en blöt kudde Det har hänt mig tre gånger och jag är ensam igen Lyckan vänder och kommer, men den lämnade mig 2Kom igen kompis, ge dig själv andrum och bruka ditt mod 1Men mitt glas känns aldrig halvfullt, utan helt tomt Det hjälper att prata med dig och få ett nytt perspektiv 2Det är lugnt, jag hjälper bara en vän så det är värt min tid
Reff: 2Ey man, det blir bättre med tiden Även om du nu är längst ner i skiten
1Ja visst blir man stark av att gå i uppförsbacke Men om jag vänder mig om , går det utför branten
Vers3 2Pessimism gör ingen glad, du måste rycka upp dig nu 1Okej, men jag dricker snart, jag måste bygga upp ett rus 2Det löser ingenting, du glömmer det bara för stunden För du kommer må riktigt piss när du vaknat från drömmen 1Jag börjar se ett ljus, tycker du jag ska starta om på nytt 2Jaa precis, så du lever nu ger dig bara sorg och tyngd Det är fan sommar nu, vi får dra till stranden och ragga Du behöver komma ut, och om du har tur kanske det nappar
Reff:
2Ey man, du släpper det säkert Och jag hoppas att jag har hjälpt dig på vägen
1Ja visst blir man stark av att gå i uppförsbacke Men nu har du fått mig att hitta busshållplatsen
Hoppas ni fattar, ge konstruktiv kritik nu, och säg vad som var soft, ocg vad som itne var det.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|