vila i frid brushään
för en tid sedan gick hon och spred solstrålar omkring sig men nu ser jag min mors tårar på kinden till tonerna av orgelmusik som dånar ut till en sorgsen publik
tårar som rinner så vackert från kinden till marken sluts upp i en pöl och speglar bilder i vattnet hon tittar ner och jag ser mig själv som barn igen berörs så djupt för jag känner av det än
från han som höll bollen i luften längst till tonåringen som hade tjejer på rummet jämt från skitungen som brukade smutta på pappas pilsner till grabben som lärde sig puffa och passa spliffen
han som såg det vackra i ögon han som skrev och skrev men aldrig höll fast till en röd tråd för tankarna levde sitt eget liv separerade ifrån hur han levde sitt
han som aldrig förstog sig på sin spegelbild han som kunde slå och slå tills den gick i kras och blev små bitar..
han som gråter och gråter för sitt liv han inte fick tillbaks
för en tid sedan gick hon och spred solstrålar omkring sig men nu ser jag min mors tårar på kinden till tonerna av orgelmusik som dånar ut till en sorgsen publik
för en vecka sen tog hennes pojke sitt liv
och nu hör jag prästens lögner om vilken god person jag var och påhitt om det jag gjorde bra
och regnet faller där ute
änglar skrattar förtjusta
för ikväll fick jag se min egen begravning
det känns så vackert förljuget
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|