Våga chansa
Som liten fick man höra att man måste våga Om du inte vågar så kommer du ingenstans Står still och trampar fortfarande samma mark Gemför det hela men en nöjespark Du står i samma kö som du gjorde för en halvtimma sen Men när du väl är framme så vänder du om igen För det pirrar i din mage och du känner dig rädd Detta är nått du ångrar när du ligger på din dödsbädd Men jag är exakt lika dan så jag ska inte klaga Fortfarande sitter jag här och gnagar På min gammla macka som har legat här i 2dagar Men jag softar tar en snus och tar en tyst minut Och tänker att detta är fan felslut Så jag tar mig själv i kragen och tvingar mig själv att chansa kollar på bruden och säger "Men fan jag är ju sämst på att dansa" hon säger komm det kan ju inte gå mer än åt helvete så jag ställer mig och tänker på mitt fotarbete Fram och tilbax blir jag släpad som en dammtrasa Jag bara undrar när allt kommer rasa Men allt känns underbart och det är helt perfekt! Jag e chockad över att jag inte känner mig helt förskräckt
//reff: Du måste våga chansa om du vill komma nånstans i livet Ställ dig upp dansa och ta de stora klivet och känn hur ett nytt kapitel är skrivet