Johan - Jag vandrar...
Jag gick på en väg, där jag träffade sorg och trots att han bad mig att vända mig om så gick jag vidare...och fick hälsa på ånger Han sa: "vägen hem den är otroligt svår, så du bör nog fortsätta gå" jag mottog hans råd och fortsatte gå, och på dessa hemska små vägar fick jag sedan träffa på rädsla han visade vägen till kunskap kunskapen sa: "Om du vill lära dig något, om vägen du går på måste du uppskatta visdom och söka svaren på kärlekens frågor"
Jag blev upprymd av kunskapens råd, och glad över att jag nu kunde förstå varför vägen var svår.. och hur alla besvären skulle leda mig till något som kallas för glädje
Jag ville umgås med glädjen för evigt, efter att han tagit mig med till kärlekens land men det var där han försvann... om jag återfinner glädjen, så förtjänar jag den för nu står jag här, i början på vägen igen... .....Vad du än tror och tycker!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Damn, avancerad text som känns väldigt genomarbetad (?) Nyskapande, haha, djup storytelling, grymt tight, berättandet flyter fram nice med stiliga rim och du väver ihop det på slutet, så där mysigt. Den funkade bra som fan för mig, jag skulle aldrig kunna skriva nåt sånt här. sjukt kul bara onödigt att citera nåt, skills
Jag tycker det är djupt som fan. Inte många som kan skriva så. Tycker fler folk borde försöka skriva såhär. Alla vill skriva som Kammel. Men denna stilen var fett soft! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det här lös upp i mina ögon mannen! du flyter verkligen genom raderna. men jag blev lite förvirrad i vissa rader men fortsätt så här! ett stort UPP till dig peajz!!!
Follow me at: myspace.com/krilloboi twitter.com/krilloboi
grymt bra, riktigt snyggt.
Lookin at you through the glass..
Jävlar vad bra, så jäkla bra liknelse eller vad det är hela vägen. Tycker det var bra upplagt, du har bara med dem vesentliga delarna, och trots att det inte var så mycket ord, så fick du med mycket ändå på ett sätt. Det jag inte riktigt gillar var när det inte var något rim alls i en del rader, det blev liksom nått avbrott, men jag kanske bara inte fattade rimschemat, men bra jobbat.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
riktigt nice text, och framförallt ett riktigt skönt avslut på en fin text simma lungt :)
nej men fan vad poetiskt :) saknat sånt här på whoa. du gjorde det riktigt bra. men what's up med sista raden..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Damn vad tight! Har inte så mycket att tillägga, det var jävligt fett helt enkelt. Grym idé och väldigt bra utfört. Hajjade dock inte heller hur du har formulerat den sista raden eller vad den ens gör där. /Ranch
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Damn! Har aldrig sett dig skriva något liknande, fortsätt såhär! Magiskt! bless
grymt!... jävligt snyggt koncept över hela texten, hur det ena leder till det andra. Sjukligt snyggt. Den verkade sjukt genomtänkt. Enda minus jag kan säga är att slutet kändes ganska väntat, men still, rågrym text i helhet!
jag har sagt att jag älskar dina texter och det här får mig bara att älska dig mer. Du gör det så klockrent på något sätt, så on-point rim typ, älskar sådant. grymt, ett litet word på kammel där!
Tackar, kul med kommentarer! För att svara på frågan om sista raden, så betyder den ingenting, glöm den... : ) Och ja, den var ganska genomtänkt... hade gått och funderat på det ett tag!
Lyricist
2007-05-16 09:03
Som sagt, lite annorlunda om man jämför med det du brukar skriva. Alltid soft med lite variation! Genomtänkt, ser enkelt ut och djupt på något sätt. Det är djureri helt enkelt:)
det är ett tack norrbaggen!
Damn, nice att se att vissa fortfarande håller en hög nivå när man återvänder till whoa efter att ha varit borta härifrån ett jävla tag :P Fett nice text, allt satt som handen i handsken, det satt tight i munnen! Blyfet!
I just said so...
Jävligt bra! Kul att läsa nåt sånt här för det är inte ofta man gör det. Du gör det jävligt bra också och bevisar att du inte bara kan rimböga.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
tack grabbar : )
Så jävla sjukt bra du är.
Vad kan man säga? Riktigt fin text!
Du kanske kollar, men du ser absolut inte.
Jag gillar när du är pretto och eftertänksam hehe. Det är riktigt bra, det vet du. Dina formuleringar ligger så naturligt väldigt ofta, och så rimmar det grymt. Precis som det ska vara! Någon rad skulle jag försökt omformulera dock, men det är ju jag hehe. Tack och pris!
Tackar bwois och Alexiiis :)
ettup!
tvåupp!