I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har inget namn men en text...

Vår Hiphop - Lyricism

   

2007-04-17 23:07

Har inget namn men en text...

Jo, en liten skittext som egentligen skulle blivit något bra men jag vart inte nöjd med den så jag gjorde bara en vers, funderar dock på att modifiera och göra en till så jag får klart den
men det får vi se...
Därför vänder jag mig till er, jag skulle hemskt gärna vilja ha lite konstruktiv kritik och säg till om ni tycker jag ska fortsätta så jag vet, så får man se med tiden.
I alla fall, här är texten:

Utanför mitt hus, där jag softar på dagarna, där syrran går omkring, leker med sina vänner ja/
Tar bussen in till sta'n, och leker med tanken att sjön jag ser i bussfönstret går ända bort till Atlanten/
Och när jag kommit fram till centrum, ser jag vägen till förorten, tänker: den leder vidare mot E4/
Europavägen 4, som går mot Sundsvall, staden där jag föddes några timmar iväg/
Men tanken leder vidare mot motorvägen, ända bort till Stockholm, till alla kusiner/
Hälsar på allihopa, gammal kärlek blir ny, stannar kvar ett tag men sen så måste jag dra/
Vägen leder vidare till söder, till Malmö, softar med Musti och skrattar med Moha, drar några freestyles, lirar lite spel, spanar in en brud, men sen så tänker jag om/
Jag gillar redan en tjej och jag ska dra mig vidare, sagt som gjort så jag tar flyget från Danmark/
Vart ska jag? Vart vill jag? Fan vet jag, jag bara åker någonstans och vi får se vart jag kommer/
Natt blir dag, jag flyger runt i 16 timmar, jag öppnar ögonen, försöker se vart jag kommit/
De två sista raderna på dagdrömmen är, äsch vafan, vart var det jag hamnade, var det London?/
Kommer tillbaks till verkligheten, ligger i sängen, ser en läxa i min hand, asch det suger fett/
Så jag går ut en stund, ser syrran leka med kompisar, jag softar en stund, utanför mitt hus.

Har fler texter på gång, men på engelska, som jag ska publicera så snart som möjligt, men nu bara lägger jag upp den här istället för att slänga den, kom ihåg, detta är bara första versen...
I alla fall, kolla nu!