zita - snälla förlåt mej (dikt) Lovade att älska dej hela livet utMen jag kan inte hjälpa, att känslorna tog slutJa, en dag var du inte samma person för mejDet var som du hade förändrat dejJag blev ledsen och kände att gråten var näraDet kändes hemskt att vi inte längre var käraJa, det kändes som om jag dej svekMen livet är ändå en lek Ibland får man ge och ibland får man taMen man får aldrig någon ensam haOch nu så gråter du varje dag Jag kan inte hjälpa att min kärlek blev svagJag ville egentligen inte att du skulle ta det så Och nu kan jag inte förståFörstå varför du är så ledsen pågrund av mejDu är ju ändå fortfarande samma tjejDu är värd någon bättre, inte jagJag vill inte att du tänker på mej varje dagVill inte ha skulden över att du ska döKan inte hjälpa att mitt hjärta är mjuk som snöVill bara att du ska veta att du var allt för mejOch att du fortfarande är okej Men jag kan inte hjälpa att det inte är samma sakJag har bara fått en dåligare smakMen behåll gärna din glädje och ditt hoppJag kan aldrig för dej sätta stopp Så snälla förlåt mej Du får inte göra illa dejJag har läst om det, att vissa skär sejMen om du gör det måste jag stoppa dej, säga nejFör du är världens finaste tjejMen du är inte samma sak för mejOch jag vill inte att du ska ta det så hårtMen livet är ju faktiskt alltid svårtNu vill jag bara säga en sakEn ursäkt om min urdåliga smakJa, jag vill stoppa all gråt