den enda konsten jag bemästrar
konstigt att man skriver bäst på natten, när man är som tröttast. kanske släpper man alla spärrar och bara låter det komma.. hursomhelst, här har ni ett, visserligen smått rimfokuserat, stycke jag skrev inatt. jag hatar att jag alltid ska bli så sentimental när jag tänker tillbaks men det är det enda jag har när jag känner mig svag för sen den dan vi vände blad finns det ingen som tänder lågorna har inga känslor kvar för dig men så mycket frusen kärlek i ådrorna skriker i förtvivlan, undrar om någon hör mig och ser på hur dagens ideal sakta förgör mig men frågan försvinner i vinden, och endast tystnaden svarar tårarna rinner på kinden, och min lycka den falnar så jag sitter för mig själv, helt försjunken i tankar och fokuserar på det enda jag kan styra; att blunda och andas kan verka samlad för stunden, men inombords pendlar jag mellan ett litet bräckligt hopp och en bitter eftersmak mina minnen bränner och nuet gör det än idag vänder vinden? ändå händer inget, därför vänder jag för det är så svårt att bara se livet som sekunder som passerar men imorgon kommer jag nog läsa texten & undra vad jag menat
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|