Piwi - text till josefine
Jag älskar dig Josefine, varför vill du inte förstå?// Om jag skulle ta mitt liv, skulle du fatta då?// Skulle du sakna mig?, skulle du fatta hur jag mår?// Jag skulle gå genom eld och vatten för dig// Men jag är ganska säker på, att du inte ger mycket för mig// Jag vandrar genom en drömliknande dvala// Och det är ingen dröm med änglar och rosa moln// Det känns som att i en tävling i kärlek skulle jag inte ens få vara med och kvala// Jag skulle bli sparkad innan jag ens börjat träna// Det kan bero på att äkta kärlek, det har jag aldrig fått känna// jag vet att jag har varit en idiot, jag vet att jag varit dum// Jag vet att jag gjort helt fel// Men du får förstå att jag är som jag är, jag är jävligt skum// Även fast jag inte blivit älskad, så vet jag hur man älskar// Och att du inte vill ge mig en chans, gör mig så ledsen att jag skakar//
Jag är hatad av många och älskad av få// Hur snett kan ett liv egentligen gå?// Det känns som att om jag dog skulle ingen bry sig ändå// Om jag skulle förändra mig helt, ändra min stil, beteende, attityd, skulle du älska mig då?// Jag gör allt för dig, varför kan du inte förstå?//
Jag hatar att älska dig// Men jag älskar att vara med dig// Du är min prinsessa, som jag älskar att träffa// När du inte är hos mig, det ända jag gör då är att deppa// Jag är ensam i detta krig, utan en enda som peppar// Men jag klarar det inte ensam// Det enda jag vill är att du ska sträcka ut en hjälpande hand// Att du ska säga att du älskar mig, och ta mig i din famn// Att du ska hjälpa mig ro min olyckliga kärlek i hamn//
Jag är hatad av många och älskad av få// Hur snett kan ett liv egentligen gå?// Det känns som att om jag dog skulle ingen bry sig ändå// Om jag skulle förändra mig helt, ändra min stil, beteende, attityd, skulle du älska mig då?// Jag gör allt för dig, varför kan du inte förstå?//
Mina tårar bara rinner// Dom fortsätter att blöta mina kinder// Om du vill rädda mig än en gång är det bäst du hinner// För jag är trött på att kriga, trött på att kämpa// Idag tar jag sista steget, idag ska det hända//
Om jag missar sista tåget, så får ni vänta på mig i himmelen// Jag vill säga att jag älskar dig innan jag hoppar// Men det finns ingen låga kvar, jag har slutat hoppas// För du har visat att du inte bryr dig// Du älskar inte mig, du saknar inte mig.//
Jag är hatad av många och älskad av få// Hur snett kan ett liv egentligen gå?// Det känns som att om jag dog skulle ingen bry sig ändå// Om jag skulle förändra mig helt, ändra min stil, beteende, attityd, skulle du älska mig då?// Jag gör allt för dig Josefine, varför kan du inte förstå?//
NicoelRico P14 : Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?
|