;vh - Trångsyntheten i vardagen
Igår var jag på fest i ett villaområde Där var nazister och bönder, men fattar inte skillnaden på det Tänkte, självklart kommer det bli bråk och tjafs När jag tänder på mitt hasch, men jag ville inte slå nån alls Tog upp fredspipan, -Du får inte röka nått konstigt Sa nån bonde, -Har det dödat nån nånsin -Och du kanske märker att jag inte bryr mig Han höll käft och gick in, för sånna bråkar bara om dem är tio stycken Jag gick också in, för att chilla i soffan Tog några öl och ville va social innan jag slocknat Någon sa -Jag vill inte ha in några invandrare -Men en svensk kvinna föder mindre än 2 barn, så din teori är bristande -Men vi kan ju inte låta vår ras att blandas! -Jag fattar att du är ett jävla incestoffer, men då skulle alla se ut som varandra -Vi måste också ha diktatur - Men då skulle allt gått åt helvete Makt brukar missbrukas, och du kanske vill ha en ny dr Mengele Jag såg på hans blick att han var som min sista öl Rätt gissat, det fanns inget innanför Så jag drog från skitfesten Och till Sveriges folk, stöd incesten!
Vet att det är dåigt rimmat, och ojämna rader, men tyckte budskapet var bra.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|