Norskjäveln - Skuggvärlden
Vi lever bakom en kuliss på en scen där allting är bra men ett millimeters misstag får oss kämpa för ett andetag Och när marginalerna blir smärre och möjligheterna färre föder hatet våld och livet vi tog för givet blir genast värre För mellan skuggvärld och småstadsidyll samt härbärgen är sällan färden lång ifall du lever bland tegel och gråa färger Själv rör jag mig mellan de gråa träsken balanserandes varje dag Men är så samvetsgrann att jag är rädd för folks knytnävslag Känner mig förbisedd men snart inser jag att sådant händer När man har slösat bort hela livet med att slösa bort vänner Känns som jag blöder ibland för i skuggvärlden är livet kort Färden dit som formade mig till jag vill jag helst glömma bort Det var mest droger och sprit och allt detta satans adrenalin man fick av fröken heroin samt de gånger man nästan åkte dit Så många sår man sått men det spel där man ingått gav en kick och våldsbrott man begått var färden till det onda kretslopp Till den atmosfär vi kallar skuggvärld där gatans regler gäller den man inte pratar om där allas vägar leder upp till himmelen Överdramatiserar kanske men det är jobbigt att acklimatisera sig Till att passa som handen i handsken när gamla vänner passerar
"Du har tjänat mer laxar men se på dig", säger de triumfierande Så vänder mig jämnt om och nonchalerar dom med sunt leverne
Vore nice med lite konstruktiv kritik så man kan förbättra sig. Första sex linesen är ur en av mina andra texter som jag blev missnöjd med i helhet men var nöjd med raderna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|