quken - Jag har en dröm
Skrivit en ny text! Detta är min andra! Är inte så jävla bra på detta men tycker de är kul! Ge gärna konstruktiv kritik å hjälp mig!
Ja har en dröm om att barn ska kunna leva i jämställdhet Den drömmen vill ja innerligt ska vara verklighet Ja vill att barn ska uppleva en rasist-fri uppväxt Den personen som kommer på ett motgift mot hat har gjort världens största och bästa upptäckt.. Ja vill att barn ska växa upp i ett fördomsfritt samhälle Att samhället dom lever i inte ska vara en förortsbyggd sandkulle Att sådana ställen inte ska existera då alla ska bo jämlikt och ha samma förutsättningar oavsett om du är svart eller vit Min dröm är att alla världens kalla krig ska upphöra Att man istället för att ha militärbaser har varsin myshörna Att alla kärnvapen ska förstöra sig själva, istället för oskyldiga männsiskor Att de enda vapen folk bär, är sin hjärna, som inte kan ge folk brännskador Men de ja önskar kommer nog inte hända men, hoppet kommer alltid att tändas och förhoppningsvis kommer vinden att vända.
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
|