konstgjord - om livet är underbart [Sång/Dikt]
låtar om ångest får mig mindre glad om världen har gått under, varför finns jag då ännu kvar? vandrar helt själv till en annan värld kanske kan jag hitta nån där ingenting är som här dagarna flyter bort och jag med dom hur länge ska man orka när man inte längre har ork? kan tänka på det gamla, förvirras i nytt när förändringar sker är jag alltid den som har flytt jag är inte som du, jag hade mitt val men hur ska man välja för att någonsin välja bra? jag blundar och ser dig som jag alltid gjort vänder mig om och ser dig vandra förbi min port
ensam är stark, men varför är det så? tänker inte stanna men ville aldrig börja gå ensam är stark, har alltid kallat mig svag om livet är underbart, varför är ingenting bra?
nätter blir kallare. jag fryser ihjäl saker förändras, men du borde ha stannat här vintern är borta, våren kommer snart vi var med varandra men nu har vi olika lag flytta bort, jag vill hitta ett land där man faktiskt mår bra och kan glädjas av sitt skratt allting finns kvar, men ändå ingenting jag borde nog ta vara på människor i mitt liv
våren har kommit, men den börjar kallt året har försvunnit och jag vill bara lämna allt låtar om ångest, orden tränger in djupt jag vet att ingenting vi hade kan få ett slut alltid, förevigt och jag har stannat kvar med ingenting och jag undrar om du har det bra
skriver och skriver men vad är det för vits? jag ville flytta bort men har aldrig tagit mig tid vad är det jag vill ha, är det möjligt att få? är det kärlek jag behöver eller är det att börja gå? jag vet att livet inte handlar om att börja om men man har inget val när ett minne börjar gö ont
jag vet att du känner mig, du vet vem jag är vi har känt varandra länge men inte sen jag var kär klarblå himmel med en sol som sken du var så söt, men ingen ser det jag ser du sa att du fanns där med tre klara ord jag-älskar-dig, men jag vet att du aldrig förstod
lägg kommentarer!
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.
http://www.myspace.com/johanawesome
|