Jag hatar hiphop
Jag hatar hiphop
Tar bort Tingel tangel, svimmel svammel som Povel Rammel Hur mycket textmangel får plats i en så liten, smal rektangel En genre som visar vem som kommer in med dolda skavanker Burlin välskrivet som något gjort av Henning Mankell Till skillnad från den spillning, dynga, skit som ni står bakom Lever ni kvar, neanderthal, som snuten ligger ni steget bakom Ett tillgjort ansikte utåt med pannan långt sluttande bakom Dom sluddrade men vem bad dom, dom rappade men vad sa dom? Bra låt är det inte tal om, texten oorienterad slalom Den nackade tuppen den stal dom för han var bättre på tal om Det dåliga ni gal om - samma skit om och om igen Jag hatar hiphop men jag hatar hiphop återigen Har jag sagt att jag hatar hiphop? Nej, okej då säger jag det igen! Jag hatar hiphop mer och mer, jag hatar det jag ser Jag hatar det jag hör från scen, jag hatar allt, jag hatar er Så lilla killen med brillor stapplar upp för att göra upp Hiphopjävlar se upp och bokstaverar våran trupp med: A-D-I-B! Ni ska få se när vi får se alla andra gå bredvid För du var ju bara en loop som alltid rimma på samma ord Jag hatar hiphopare som alltid rimmar på samma ord Men gå upp på scen - stå upp! Gör bort dig, gå hem och slå upp Men du mupp - två rader som lätt kan uppfattas av den dumma Lägg ner hiphopen - direkt Innan du blir nerrappad av stumma!
(Lyssna på versen: www.myspace.com/neverendingmike)
Burlins Jävla EP - Gratis på: www.burlin.nu www.myspace.com/neverendingmike
|